آماده شدن نیروهای عراقی برای آزادسازی موصل + فیلم

دوشنبه 22 دی 1393 - 11:41

وزیر دفاع عراق، هنگام بازدید از مقر نیروهای امنیتی در شمال شرقی شهر موصل بر تلاش جدی برای آزادسازی این شهر از دست گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

"علی الشبکی" خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از شمال موصل خاطرنشان کرد: "خالد العبیدی" وزیر دفاع عراق به همراه مسوولان نظامی و امنیتی از نیروهای مستقر در محور "بعشیقه" در شمال شرقی موصل بازدید کرد تا از اوضاع میدانی و توانمندی نظامی برای آزادسازی استان نینوا و همچنین آمادگی این نیروها در مراکز نظامی و اردوگاهها برای نبرد سرنوشت ساز در موصل علیه افراد مسلح گروه تروریستی داعش مطلع شود.

خالد العبیدی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این که بسیاری از سیاستمداران و رسانه ها می گویند دولت در پیگیری موضوع آزادسازی نینوا جدی نیست، صحت ندارد بلکه ما با تلاشی شبانه روزی در حال فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز برای نبرد نینوا هستیم.

در این حال "اسامه النجیفی" معاون رییس جمهور عراق، تاکید کرد که همکاری های زیادی با نیروهای پیشمرگه و فرماندهی منطقه کردستان عراق در این نبرد مشترک وجود دارد.

وی با اشاره به این که مسیر امنیت عراق، آینده کشور و نبرد با گروه های مسلح یکی است، افزود: کردستان امنیت نخواهد داشت مگر اینکه نینوا امن شود و عکس این نیز درست است.

در چارچوب آمادگی ها برای آزادسازی موصل از دست افراد مسلح داعش، در اطراف این شهر سه اردوگاه نظامی برای آموزش نیروهای امنیتی از جمله پلیس محلی، ارتش و افراد عشایر با نظارت مستقیم مربیانی از افسران عراقی افتتاح شد و دولت مرکزی سلاح و تجهیزات در اختیار آن ها قرار داد و آنان برای آزادسازی شهرشان کاملا آماده شده اند.
بنابراین گزارش شماری از مقامات وزارت دفاع و وزارت کشور دولت مرکزی و منطقه کردستان عراق در بغداد برای تعیین سازوکار آزادسازی موصل تشکیل جلسه دادند و هماهنگی های لازم را در زمینه تبادل اطلاعات و مشارکت در عملیات آزادسازی به عمل آوردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها