نگرانی عربستان از افزایش مخالفت‌ها در اینترنت

نگرانی عربستان از افزایش مخالفت‌ها در اینترنت
دوشنبه 22 دی 1393 - 12:34

روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن نوشت فعالان سعودی می گویند حکومت عربستان که تاریخ مصرف آن گذشته است با وبلاگ نویسان به شدت برخورد می کند زیرا از این می ترسد که فضای اینترنت باعث گسترش مخالفت‌ها شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "ایندیپندنت" مطلبی با عنوان «همسر وبلاگ نویس عربستانی: وحشیگری عربستان به علت ترس از افزایش مخالفت ها در اینترنت است» منتشر کرد و نوشت: این اقدام همزمان با آغاز اجرای حکم رائف بدوی صورت می گیرد. رائف بدوی که به هزار ضربه شلاق محکوم شده است در میدانی مقابل مردم 50 ضربه شلاق خورد.

سازمان های بین المللی حقوق بشر، حکم دادگاه عربستان در رابطه با اتهامات بدوی را محکوم کردند؛ و آمریکا هم خواهان عفو او شده است.

این روزنامه افزود رائف بدوی به ارتکاب جرایمی در اینترنت و اهانت به اسلام بعد از تاسیس سایت «لیبرال های سعودی» محکوم شد. وی در سال 2012 بازداشت شد و دادگاه او را به هزار ضربه شلاق و ده سال زندان و همچنین پرداخت یک میلیون ریال سعودی (266 هزار دلار) محکوم کرده است.

حکم شلاق رائف بدوی به صورت هفتگی اجرا می شود و  20 هفته ادامه خواهد یافت؛ و پلیس هر بار 50 ضربه شلاق به او خواهد زد.

این روزنامه به نقل از "انصاف حیدر" همسر این فعال سعودی 30 ساله که سه فرزند دارد، نوشت: او هرگز تصور نمی کرد که عربستان به این حد از وحشیگری برسد.

انصاف حیدر که مقیم کانادا است، اظهار داشت: قوانین عربستان باعث شد مردم اعتراضات شان را به اینترنت بکشانند تا هر اقدام اشتباهی در کشور می بینند ثبت کنند اما آن ها تحت تعقیب قرار گرفتند و محاکمه و مجازات شدند.

ایندیپندنت به نقل از "هاله الدوسری" نویسنده و وبلاگ نویس عربستانی تأکید کرد که حکومت عربستان که «تاریخ مصرف آن گذشته است»، تلاش می کند تا به وبلاگ نویسان اجازه ندهد اقدامی را که در برخی کشورهای همسایه صورت گرفت انجام دهند.  

این روزنامه افزود: عربستان ماه گذشته دو فعال زن به نام های "لجین الهذلول" و "میساء العمودی" را به علت رانندگی که در این کشور ممنوع است، به دادگاه مبارزه با تروریسم ارجاع داد.

این روزنامه به نقل از یحیی الدوسری رئیس یکی از انجمن های حقوق بشر نوشت: عربستان سعی دارد از فعالیت مخالفان در اینترنت جلوگیری کند و این کار بسیار دشواری است زیرا اینترنت تنها ابزاری است که جوانان برای بیان مواضع خود از آن استفاده می کنند.

 

پربیننده ترین خبرها