تهدید دمپسی برای به تأخیر انداختن برنامه هسته‌ای ایران

تهدید دمپسی برای به تأخیر انداختن برنامه هسته‌ای ایران
دوشنبه 22 دی 1393 - 14:39

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران را خطرناک دانست و تأکید کرد که کشورش برای نابود کردن و یا به تأخیر انداختن برنامه هسته ای ایران در آمادگی نظامی باقی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مارتین دمپسی" در اظهاراتی تلویزیونی مدعی شد که شکست مذاکرات با ایران و ادامه برنامه هسته‌ای این کشور خطری غیرقابل قبول برای آمریکا و کشورهای منطقه است.
وی با ادعای اینکه ایران در تلاش برای دستیابی به برنامه سلاح هسته‌ای است، ادامه داد: "کاملا آشکار اعلام کردیم که این امر خطری غیرقابل قبول است؛ به همین دلیل در آمادگی نظامی باقی خواهیم ماند، تا اگر از ما بخواهند، برنامه هسته‌ای ایران را نابود و یا به عبارت صحیح‌تر به تأخیر بیندازیم."

دمپسی درباره داعش گفت: کسی که دارای چنین عقیده افراطی است، مجبور است به منظور دستیابی به موفقیت و حفظ اعتبار خود نزد مردمی که سعی دارد درآنان تاثیر بگذارد، فعال باشد.

وی افزود حملات هوایی ائتلاف بین المللی، بسیاری از تجهیزات و مهمات داعش را نابود و از دستیابی این گروه به دستاوردها در میدان جنگ جلوگیری کرد.

این فرمانده آمریکایی با ادعای تاثیر گذاری حملات ائتلاف بین المللی بر سرکردگان داعش و خدمات لوجستیکی آنان درنتیجه حملات ائتلاف بین المللی ، اظهار داشت: آنچه در نهایت منجر به شکست داعش می شود، مواضع ضد و نقیض این گروه و برداشت مردم از آن است، که می دانند ایدئولوژی و عقاید آن در آینده به نفع آنان نیست.

دمپسی درباره افغانستان نیز گفت که آمریکا درحال حاضر با روی کار آمدن رئیس جمهور و رئیس جدید ستاد مشترک در افغانستان، دارای شریک بسیار قابل اعتماد و اهل همکاری است.

وی اظهار داشت نیروهای امنیتی افغانستان آمادگی خود را برای مبارزه نشان داده اند و به اعتقاد شخص من ، طرف هایی در داخل افغانستان هستند که وابستگی های آنان هر از گاهی تغییر می کند ، چنانچه در طول تاریخ این کشور همیشه همین طور بوده است.

 دمپسی درباره زندان گوانتانامو ادعا کرد: بسته شدن زندان گوانتانامو در کوبا به نفع امنیت ملی آمریکا است زیرا وجود این زندان ، شکاف روانی در ارزش های ملی این کشور ایجاد می کند.

وی درعین حال گفت که همه زندانیان گوانتانامو نباید آزاد شوند و برخی از آنان همچنان باید در زندان بمانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها