بارزانی خواستار کمک های تسلیحاتی از آلمان شد

بارزانی خواستار کمک های تسلیحاتی از آلمان شد
دوشنبه 22 دی 1393 - 17:09

رییس منطقه کردستان عراق دردیدار با وزیر دفاع آلمان، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر از این کشور شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، مسعود بارزانی، روز یکشنبه در دیدار با وزیر دفاع آلمان با اشاره به تقویت روابط میان کردستان و آلمان، بر نیاز منطقه کردستان به تسلیحات بیشتر تاکید کرد.
"اورزولا فون دین لاین" وزیر دفاع آلمان در این دیدار از اعزام 100 مشاور و مربی برای آموزش پیشمرگه های کرد خبر داد.
بارزانی در کنفرانس مطبوعاتی با حضور وزیر دفاع آلمان در اربیل، گفت: پیروزی های پیشمرگه و شکست داعش به دست آنها، موجب فخر و مباهات کردهاست.
وی دیدار وزیر دفاع آلمان از کردستان عراق را نشانه روابط خوب این منطقه و ملت آلمان دانست و از این کشور به دلیل ارایه کمک ها و ارسال تسلیحات پیشرفته برای پیشمرگه قدردانی کرد. به گفته بارزانی این کمک ها در تحقق پیروزی ها و شکست داعش تاثیرگذار بوده است.
رییس منطقه کردستان عراق با مثبت توصیف کردن کمک های آلمان و آموزش این کشور به پیشمرگه، گفت: اصابت هفت گلوله خمپاره از مجموع ده گلوله به اهداف مورد نظر بهترین اثبات این ادعاست.
بارزانی با اشاره به نیاز پیشمرگه به تسلیحات بیشتر، افزود: عملیات ساماندهی نیروهای پیشمرگه پیش از جنگ با داعش آغاز شد و با ظهور گروه تروریستی داعش و نبرد با آنان نقاط ضعف ومثبت ما آشکار شد.
اورزولا فون دین لاین، وزیر دفاع آلمان نیز با اشاره به رایزنی با مسوولان عراقی درباره ارایه کمک به منطقه کردستان، هدف از سفرش به این منطقه را اطلاع از پیروزی ها و پیشرفت هایی دانست که به علت هماهنگی، همکاری و توسعه روابط تحقق یافته است.
وی در ادامه از فرستادن 100 مشاور و مربی نظامی آلمانی برای اموزش پیشمرگه خبر داد و گفت: از این طریق به نیازهای پیشمرگه پی خواهیم برد.
وزیر دفاع آلمان با قدردانی از نیروهای پیشمرگه در جنگ علیه داعش و حمایت از حدود دو میلیون نفر آواره، خاطرنشان کرد: هدف مهم در اینجا (کردستان عراق) و همچنین در بغداد، پافشاری برای جنگ علیه گروه داعش است که تلاش می کند همه آزادی ها را زیر پایش له کند.
اورزولا فون دین لاین با تاکید بر این که "اقدام مشترک و حفاظت از یکپارچگی سرزمین های عراق برای ما بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: ما در سفر به عراق صحبت های مثبتی درباره روابط منطقه کردستان و بغداد شنیدیم .
وزیر دفاع آلمان دیروز، یکشنبه، برای مذاکره با مسوولان کرد وارد اربیل شد.
وی همچنین دیروز در دیدار با فواد معصوم، رییس جمهور عراق بر اهتمام کشورش به ارسال کمک های نظامی برای نیروهای مسلح عراق با هدف کمک به نابودی تروریست های داعش تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها