مخالفت آمریکا با الحاق فلسطین به دادگاه بین المللی

مخالفت آمریکا با الحاق فلسطین به دادگاه بین المللی
سه شنبه 23 دی 1393 - 17:50

العالم - باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در گفت وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مخالفت خود را با پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین المللی اعلام و این اقدام را غیر سازنده توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از بی بی سی عربی، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: اوباما و نتانیاهو درباره مذاکرات هسته ای ایران و تلاش فلسطینی ها برای پیوستن به دادگاه بین المللی لاهه گفت وگو کردند.

بر این اساس، کاخ سفید افزود: اوباما تاکید کرد آمریکا تصور نمی کند که پیوستن فلسطینیان به دادگاه لاهه یک اقدام سازنده و پیشرفت باشد.

کاخ سفید خاطرنشان کرد: اوباما در گفتگو با نتانیاهو با تاکید بر مواضع آمریکا مبنی بر اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین یک کشور مستقل نیست و در نتیجه شرایط پیوستن و عضویت در دادگاه بین المللی لاهه را ندارد، تصریح کرد: این اقدام اعتماد میان اسراییل و فلسطینیان را از بین می برد.

آمریکا گفت: به همین علت در کمکهای خود به تشکیلات خودگردان فلسطین تجدیدنظر خواهد کرد.

فلسطین در ماه دسامبر با موافقت 122 کشور به عنوان عضو ناظر دیوان بین‌المللی کیفری پذیرفته شد.

همچنین دبیر کل سازمان ملل متحد روز هفدهم دیماه با پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین المللی موافقت و اعلام کرد که فلسطین اول آوریل (13 فروردین) به دادگاه کیفری بین المللی می پیوندد.

"بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای که در وب سایت این سازمان منتشر شد گفت که این درخواست در اول آوریل 2015 برای کشور فلسطین و بر طبق روند دادگاه کیفری بین‌المللی به اجرا در می‌آید.

با پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین المللی، مسوولان فلسطینی قادر می شوند تا جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی را پیگیری کنند.

پربیننده ترین خبرها