رفتار غیر انسانی تروریست های داعش با آوارگان سوری

رفتار غیر انسانی تروریست های داعش با آوارگان سوری
سه شنبه 23 دی 1393 - 18:25

العالم - داعش خانواده های آوارگان حلب را مجبور می کند فرزندان پسر خود را به عنوان جنگجو به این گروه ملحق کنند و دخترانشان را نیز در اختیار تروریست ها قرار دهند، این گروه همچنین برای اعمال فشار بر آوارگان مانع رسیدن مواد غذائی و داروئی به آنها می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "اورینت نیوز"، داعش بیش از یک سال است که از رسیدن کمک های لازم به آوارگان در مناطق تحت تصرف خود ممانعت می کند. اکثر خانواده های آواره به همین دلیل با مشکل تأمین نیازهای ضروری خود مواجه هستند.

داعش این اقدام خود را اینگونه توجیه می کند که این کمک ها باعث تنبلی و بیکاری و مصرف گرائی آوارگان می شود.

نیاز مبرم خانواده های آواره به سوخت برای گرم کردن خود در این فصل سرما، جوانان و نوجوانان این خانواده ها را مجبور به پیوستن به صفوف داعش کرده است. داعش که بیش از 60 درصد چاه های نفتی سوریه را تصرف کرده است،  سوخت رایگان در اختیار نیروهایش قرار می دهد.

تلاش عمده داعش جذب نوجوانان است زیرا نوجوانان بیش از دیگران تحت تأثیر قرار می گیرند و افکار آنها را می پذیرند. این گروه تروریستی معمولاً از نوجوانان برای اجرای حملات انتحاری استفاده می کند. 

بیش از 600 خانواده در 10 اردوگاهِ واقع در مناطق "مسکنه" و" دیر حافر" در حومۀ شمالی و شرقی شهر حلب زندگی می کنند، اردوگاه هایی که هیچ امکاناتی ندارند.

داعش همچنین از یک سال پیش ورود امدادگران را به مناطق تحت تصرف خود ممنوع کرده است و  آنها را تهدید به بازداشت و قتل کرده است.

این گروه تروریستی از زمان تصرف حومۀ شمالی و شرقی شهر حلب تلاش می کند که با در اختیار گذاشتن مواد غذائی برای ساکنان، رضایت آنها را جلب و عشایر حلب را نیز با خود همراه کند.

داعش از اوایل سال 2014 تاکنون،  تعدادی از امدادگران را به دلیل کمک کردن به آوارگان ربوده و به قتل رسانده است؛ این گروه تروریستی روز 26 دسامبر 2014 با حمله به ساختمان مرکز امدادرسانی "من سوری هستم" 8 عضو این مرکز را ربود و هفته گذشته آنها را به قتل رساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها