آمریکا از کدام سلاح روسی باید بترسد؟ + تصاویر

آمریکا از کدام سلاح روسی باید بترسد؟ + تصاویر
چهارشنبه 24 دی 1393 - 19:06

روزنامه آمریکایی National Interest با اشاره به پنج نوع سلاح روسی که «آمریکا باید از آنها بترسد»، جنگنده سوخو سو 35 ، زیردریایی آمور و تانک تی 90 را از جمله این سلاح‌ها دانست.

به گزاش پایگاه خبری العالم، این نشریه آمریکایی در مقاله ای خاطرنشان کرد: روسیه به دنبال بروز بحران در روابطش با غرب مدرنیزه سازی و ارتقاء بخشی سلاح های خود را آغاز کرده و حتی ممکن است نمونه های جدیدی از این سلاح ها را به کشورهای دیگر بفروشد.

"دایو ماجومدار" نویسنده این مقاله به 5 نمونه از سلاح های مرگبار روسیه که آمریکا باید آنها را مد نظر قرار دهد، اشاره کرده است.

بر اساس این مقاله، جنگنده چند منظوره سوخوی سو 35 در صدر این سلاح ها قرار دارد که با قدرت زیاد خود می تواند هواپیماها را در ارتفاع بالا و با سرعتی شگفت آور هدف قرار دهد . بدین ترتیب این نوع جنگنده به خطری بزرگ برای جنگنده های آمریکایی تبدیل شده است.

زیردریایی غیرهسته ای "آمور" در جایگاه دوم این فهرست است و طراحی ویژه به آن اجازه می دهد با کمترین سروصدا حرکت کند. آمور به سلاح های قوی از جمله موشک های ضد کشتی و اژدرهای مدرن مجهز شده است.

 

در جایگاه سوم این فهرست، تانک "تی 90" قرار دارد که در مقایسه با نمونه های غربی آن مانند لیوبارد 2 و ام 1 ام 2 بسیار ارزان قیمت تر است.
در این تانک روسی تجهیزات جدیدی برای هدایت آتش، دستگاه های ناوبری پیشرفته و سیستم پیشگیری فعال نصب شده است.

 

موشک ضد کشتی "اونیکس" که جایگاه چهارم این فهرست را به خود اختصاص داده دارای برد 300 کیلومتر یعنی بسیار بیشتر از برد موشک آمریکایی "گاربن" است.

اژدر ضد کشتی 53- 65 با سوخت گاز هیدروژن در جایگاه پنجم این فهرست قرار دارد که از یک سیستم هدایت صوتی منحصر به فرد برخوردار است.

پربیننده ترین خبرها