سازمان اطلاعات ترکیه برای تروریست‌ها سلاح می‌فرستاد

سازمان اطلاعات ترکیه برای تروریست‌ها سلاح می‌فرستاد
چهارشنبه 24 دی 1393 - 20:17

یک گروه هکر ترکیه‌ای اسنادی درباره تحقیقات محرمانه ستاد مشترک نیروهای مسلح ترکیه پیرامون انتقال سلاح به گروه‌های تروریستی در سوریه با استفاده از کامیون‌های دستگاه اطلاعات نظامی ترکیه، منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک گروه هکر ترکیه ای، اسناد مربوط به تحقیقات سری ستاد مشترک نیروهای مسلح ترکیه درباره انتقال سلاح به گروههای تروریستی در سوریه با استفاده از کامیون های دستگاه اطلاعات نظامی ترکیه، منتشر کرد. کامیون های مذکور، پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر انتقال سلاح و مهمات توسط آنها به تروریست ها توقیف شدند.

پایگاه ترکیه ای "سول خبر" در این باره نوشت: اسناد مهم منتشر شده توسط هکرها بر روی پایگاههای اجتماعی منتشر شده، نشان دهنده انتقال سلاح و مهمات به تروریست ها در سوریه است. همچنین در این اسناد، اظهارات رانندگان کامیونها و مسئولان بازرسی آنها به چشم می خورد.

این منبع افزود: گزارش فرماندهی ژاندارمری ترکیه که در میان اسناد هک شده، به چشم می خورد، نشان دهنده آن است که کامیون های مذکور از طریق منطقه اسکندرون، سلاح و مهمات به تروریست ها در سوریه می رساندند.

این اسناد نشان دهنده آن است که عملیات بازرسی تحت نظارت و شهادت شمار زیادی از افسران و سربازان عالی رتبه انجام گرفته است و براساس آن ثابت شده است که در این کامیون ها، موشک وجود داشته است.

براساس این مدارک، حسین عونی جوش، استاندار استان ادنه ترکیه، اظهار می دارد که کامیون های مذکور براساس دستور نخست وزیر ارسال شده اند و وی اجازه بازرسی و دخالت درباره این موضوع را نخواهد داد، حتی اگر این کار به قیمت جانش تمام شود.

یادآور می شود نیروهای امنیتی ترکیه 19 ژانویه سال گذشته میلادی، چندین کامیون دستگاه اطلاعات این کشور را در استان ادنا توقیف کردند که براساس گزارش های واصله به نهادهای امنیتی، حامل سلاح و مهمات برای تروریست ها بودند. اما دولت حزب آزادی و توسعه از انجام عملیات بازرسی این خودروها، جلوگیری و تلاش کرد تا بر این موضوع سرپوش بگذارد. به دنبال این موضوع، "عزیز تاکیجا" دادستان ترکیه که اقدام به توقیف این کامیون ها کرده و شخصا بر بازرسی آنها، نظارت کرده بود از کار برکنار شد.

دولت حزب آزادی و توسعه، نیروهای امنیتی و مسئولان توقیف و بازرسی این کامیون ها را به جاسوسی متهم و ادعا کرد کامیون های مذکور حامل کمک های انسانی برای ترکمان های سوریه بوده اند. این در حالی است که منابع مختلف از حمل سلاح و مهمات توسط این کامیون ها برای تروریست های القاعده و داعش در سوریه خبر می دادند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها