واشنگتن تايمز:

داعش عملیات تروریستی در غرب را افزایش می‌دهد

داعش عملیات تروریستی در غرب را افزایش می‌دهد
چهارشنبه 24 دی 1393 - 22:11

روزنامه واشنگتن تایمز از افزایش فعالیت گروهک تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی با هدف تحریک تندروها به انجام اقدامات تروریستی بیشتر در کشورهای غربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، این روزنامه آمریکایی نوشت: گروهک داعش در عملیات جدید خود که از یک شنبه گذشته در قالب انتشار پیام هایی بر روی توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی آغاز شده است، افراطی ها را به کشتار هر چه بیشتر غربی ها با انجام عملیات تروریستی به طور انفرادی همانند آنچه که در پاریس رخ داد، تشویق می کند.

این روزنامه افزود: داعش حوادث تروریستی اخیر پاریس را عملیات موفقی توصیف کرده است که می تواند زمینه ساز اقدامات خشونت آمیز و حملات تروریستی بیشتر در غرب باشد.

واشنگتن پست به نقل از "رابرت ماجینیس" افسر بازنشسته و تحلیلگر سیاسی آمریکایی در این خصوص نوشت: بدیهی است پایگاه های اجتماعی وابسته به داعش در تحقق بخشیدن به این هدف موفق خواهند شد بنابراین باید به سرعت برای ناکام گذاشتن این اقدام تلاش کرد.

وی هشدار داد : توانایی داعش در استفاده از شبکه های اجتماعی، چالشی مهم دربرابر سلطه نظامی غرب بشمار می رود زیرا داعشی ها با این شیوه به راحتی با مردم ارتباط برقرار کرده و به اهداف خود تحقق می بخشند.

واشنگتن پست نوشت: حساب های توییتری گروهک داعش از "هشتگی" با عنوان "به خاطر او مبارزه کن" استفاده کرده اند و به همین علت از روز یک شنبه گذشته تا کنون بیش از 3 هزار بار این عبارت منتشر شده است.

همچنین داعش یادداشت دیگری در شبکه ای اجتماعی منتشر کرده است که می گوید: " تو مسلمانی، در غرب زندگی می کنی و شهروند غربی محسوب می شوی.. ماموریت تو این است که گرگ شهر محل زندگی خود باشی زیرا تو تنها کسی هستی که می توانی این نقش را ایفا کنی.. تو آن سرزمین، شرکت ها و.. را با غربی ها تقسیم کن.

با تبدیل شدن شبکه گسترده اینترنت و پایگاه های اجتماعی به ابزاری خطرناک در دست گروه های تروریستی از جمله "داعش" و بهره برداری این گروه ها از این ابزار برای تسخیر ذهن و عقل جوانان و بکارگیری آنها برای ارتکاب جرایم هولناک در حق شهروندان در سوریه و عراق، هشدارهای متعددی در خصوص سوء استفاده فزاینده و بدون مانع تروریست ها از شبکه های اجتماعی و نیز فقدان هرگونه تدابیر ملموس کشورهای غربی برای پایان دادن به این پدیده مطرح شد اما این هشدارها بی فایده بود.

واشنگتن پست نوشت: در همین چارچوب روزنامه "کوریر" اتریش فاش کرده است که دستگاه های امنیتی آلمان پیامی از یک فرد دارای تابعیت اتریشی به نام "محمد محمود" یکی از عناصر تروریستی گروهک داعش کشف کرده اند که در آن تندروها را به بریدن سر شهروندان اتریشی که آنها را کفار توصیف کرده اند، تحریک می کند.

این نشریه افزود: مقامات اتریش با این قبیل تهدیدها به ویژه بعد از رویدادهای خونین پاریس جدی برخورد می کنند. به ویژه آنکه دست کم دو تن از سرکردگان داعش اتریشی هستند . این امر ترس و نگرانی از اجرای اقدامات تروریستی داعش در اتریش را تقویت می کند.

به نوشته این روزنامه اتریشی، دستگاه های امنیتی اتریش خاطرنشان کرده اند : تقریبا  70 فرد مظنون به دست داشتن در اقدامات تروریستی وجود دارند که در گذشته کشور را ترک و هم اکنون بار دیگر به کشور بازگشته اند و هم اینک در اتریش زندگی می کنند و مقامات اتریشی در حال بررسی احتمال همکاری آنها با داعش هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها