خلأ اطلاعاتی، عامل بروز حوادث پاریس

خلأ اطلاعاتی، عامل بروز حوادث پاریس
چهارشنبه 24 دی 1393 - 22:39

مقامات پلیس فرانسه به خلأهای اطلاعاتی در کنترل عاملان حوادث خونین پاریس اعتراف کردند و نخست وزیر فرانسه از اتخاذ تدابیر لازم برای برطرف کردن این خلأها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، یک عضو اداره کل امنیت ملی فرانسه که خواست نامش فاش نشود، با اذعان به شکست دستگاه اطلاعات فرانسه در کنترل "کواشی و امیدی کولیبالی" گفت: دستگاه های مبارزه با تروریسم در حال کنترل افراد مظنون خطرناک تری بودند که ممکن بود دست به تحرکاتی بزنند در حالیکه سه عامل حوادث اخیر فرانسه برای اجرای نقشه خود در حال برنامه ریزی بودند. 

روزنامه الحیات با انتشار گزارشی به نقل از یک مسؤولان دستگاه مبارزه با فساد در فرانسه نوشت: ما در زمینه مبارزه با تروریسم اولویت را به کنترل برخی از افراد می دهیم و ممکن است گاهی دچار اشتباه شویم.
وی با بیان این که نمی توان برای تعقیب هر فرد یک پلیس به کار گماشت، گفت: تلاش می کنیم کار نظارت بر افراد مظنون را دقیق تر انجام دهیم اما مراقبت و کنترل مطلق امکان پذیر نیست.

در دو سال گذشته همزمان با تحولات اوضاع سوریه و عراق و پیدایش اماکن استقرار برای تندروها، گروه داعش پا به صحنه گذاشت و در ابتدا دهها و بعد صدها و هزاران داوطلب از سراسر جهان از جمله شماری از فرانسوی ها جذب این گروه شدند و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ذیربط  فعالیت خود را به منظور پیشگیری از اقدامات تروریستی آغاز کردند. 

بنابراین کنترل دستگاه های اطلاعاتی فرانسه بیش از دو برادر "کواشی" همکاران افراطی سابق آن دو به ویژه اعضای شبکه موسوم به "شبکه بوت شومون" را تحت کنترل قرار دادند.

از سوی دیگر "مانول والس" نخست وزیر فرانسه طی سخنانی از فراهم آمدن فهرست دقیق افراد محکوم به اقدامات تروریستی یا اعضای گروه های مسلح در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این افراد تحت کنترل دقیق قرار خواهند گرفت و باید هرگونه جابجایی احتمالی خود را به دستگاه های ذیربط گزارش کنند در غیر این صورت تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی از افزایش شمار نیروهای مبارزه با تروریسم در آینده نزدیک خبر داد و از وزارت کشور خواست ظرف هشت روز آینده پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه دهد.

نخست وزیر فرانسه همچنین به تصویب لایحه قانون جلوگیری از خروج اتباع فرانسوی مظنون به داشتن گرایش به گروه های مسلح و جهادی از این کشور و اتخاذ تدابیری برای جدا کردن بند زندانیان افراطی در برخی زندان های فرانسه اشاره کرد و گفت: به زودی این قانون عملی خواهد شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها