مرزهای ترکیه نقطه خروج تروریست فرانسوی

مرزهای ترکیه نقطه خروج تروریست فرانسوی
پنج‌شنبه 25 دی 1393 - 10:39

العالم ـ به نوشته یک روزنامه انگلیسی، چهارمین متهم حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو در فرانسه، مدتی در ترکیه بسر برد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بیش از یک هفته از حادثه حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو گذشته است، اما این حادثه همچنان در راس مطالب مطبوعات انگلستان قرار دارد.

ایزابل هنتر خبرنگار روزنامه ایندیپندنت در استانبول در گزارش خود به همراه سازمان امنیت ترکیه تحرکات حیات بومدین چهارمین متهم حملات پاریس در خیابانهای استانبول را تحت نظر گرفته است قبل از آنکه سرنوشتش در هاله ای از ابهام فروبرود.

وی گفت: سازمان امنیت ترکیه به تمام اماکنی که گمان می رود بومدین قبل از حرکت به سمت سوریه در آنجا بسر برده است، یورش برد. از جمله این اماکن که نیروهای امنیتی ترکیه به آنجا رفتند، هتل بادی است که صاحب آن بنا به توصیه وکیلش از صحبت کردن با مطبوعات خودداری می کند؛ نیروهای امنیتی نوارهای دوربین های نظارت هتل را مصادره کردند.

بقال سر خیابان که چندان از هتل دور نیست، اطمینان دارد که بومدین در این هتل اقامت داشت.

گفته شده است که بومدین به ندرت هتل را ترک می کرد، و یک بار برای خرید سیم کارت از هتل خارج شده بود و مکالمات وی نزدیک به مرز سوریه شنود شد. اخرین تصویری که دوربین های کنترل از بومدین رصد کرده بودند، در فرودگاه استانبول است که به همراه دوستش در مقابل مامور گذرنامه ها ایستاده تا گذرنامه اش را مهر کند. 

مقام های ترکیه به سبب مرد همراه و نه به خاطر بومدین، این دو را تحت نظر قرار داده و اطلاعات آنها را به پلیس فرانسه دادند.

مقام های ترکیه می گویند که حیات بومدین به صورت غیرقانونی مرزهای بین سوریه و ترکیه را پشت سرگذاشته است.

به نظر می رسد خطرناکترین زن فرانسه توانست از دست مقامه ای ترکیه بگریزد که به گفته افکان علا وزیرکشور ترکیه علت این امر آن است که مقام های فرانسه درباره این مظنون به آنکارا ابلاغی نکردند.

افکان گفت: آنکارا درخواستی از فرانسه مبنی بر ممنوعیت ورود 'حیات بومدین' همکار تروریستی که در پاریس تعدادی را به گروگان گرفته و کشته بود، به خاک ترکیه دریافت نکرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها