مرجعیت دینی عراق:

تروریسم جوهره اسلام را تهدید می کند

تروریسم جوهره اسلام را تهدید می کند
پنج‌شنبه 25 دی 1393 - 13:52

العالم ـ مرجعیت دینی عراق تاکید کرد که تروریسم جوهره و حقیقت اسلام را تهدید می کند و چهره مخدوشی از آن به نمایش می گذارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده مرجعیت دینی در کربلای معلا در دیدار با شیوخ و ائمه مساجد و کادر تدریس در استان دیالی گفت: در شرایط و چالشهای فعلی عراق انتظار می رود که ماهیت این چالشها را به خوبی درک کنیم و بدانیم که در چنین شرایطی چه مسئولیتی به عهده داریم؛ همچنین از هیچگونه فداکاری دریغ نورزیم.

وی افزود: کشور با مجموعه ای از چالشها روبروست و در راس آنها چالش تروریسم است که جوهره و حقیقت اسلام را تهدید و چهره آن را مخدوش کرده است.

نماینده مرجعیت دینی در کربلای معلا بیان کرد که معلمان و مدرسان باید ایده ای متمایز برای تعلیم تفکرواقعی اسلام داشته باشند و طلاب را با طرز فکر صحیح و فراگیر اسلام برای تمام مذاهب اسلامی آشنا سازند. باید به کودکان خود آموزش دهیم که با مذهب مخالف با احترام برخورد کنند و از هرگونه سخن یا رفتاری که به نوعی انزجار از یکدیگر و تنش در جامعه بیانجامد، دوری کنند.

کربلایی برای مقابله با تروریسم که تمام جامعه عراق با همه اقشار آن را هدف قرار داده است، بر اهمیت حفظ وحدت و یکپارچگی تاکید کرد.

پس از تسلط داعش بر موصل در شمال عراق و برخی از شهرها در ماه ژوئن گذشته، عراق در یک وضعیت امنیتی استثنایی بسر می برد به گونه ای که مرجعیت دینی از تمام کسانی که قادر به حمل سلاح هستند، خواست تا برای پیوستن به نیروهای امنیتی داوطلب شوند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها