اقدامات تحریک آمیز شارلی ابدو ادامه دارد

اقدامات تحریک آمیز شارلی ابدو ادامه دارد
پنج‌شنبه 25 دی 1393 - 15:17

العالم - مجله موهن "شارلی ابدو" در ادامه اقدامات تحریک آمیز خود علیه مسلمانان نوشت: معجزات روزنامه بی دین ما بیش از معجزات پیامبران بود.

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از پایگاه خبری تونسی هسبرس، نسخه جدید مجله طنز " شارلی ابدو" فرانسه، شمار زیادی کاریکاتور را به تصویر کشید که علاوه بر پیامبر (ص ) کاریکاتور برادران کواچی که روز چهارشنبه گذشته حمله خونینی به مقر این مجله کردند را نیز به تصویر کشیده است.

این مجله جنجال برانگیز بالای اولین صفحه شماره امروز خود کاریکاتور حضرت محمد (ص ) را با دو چشم اشکبار کشید در حالی که برای اعلام همبستگی با این مجله پلاکاردی با عنوان "من شارلی هستم"  و عبارت تمسخرآمیز" همه آمرزیده می شوند" را با خود حمل می کرد.

این مجله که به مسخره کردن ادیان آسمانی به ویژه دین اسلام و شعائر آن مشهور است، یک کاریکاتور دیگر از دو برادر کواچی با لباس مشکلی و درحال حمل سلاح کشیده بود که با بالهای خود در آسمان پرواز کرده و به دنبال حوری های بهشت هستند پیش از اینکه شخص دیگری به آنها بگوید که آنان همراه شارلی روزنامه نگار هستند.

این روزنامه کاریکاتورهای قدیمی که یکی از آنها متعلق به تیکنوس، یکی از پنج قربانی حمله خونین به دفتر مجله بود را نیز به تصویر کشید که اسلام گرایان تندرو به درون آن وارد شده و می گویند " نباید از سوی شارلی به کسی آسیب برسد " درغیر این صورت  شهید خواهند شد و به بهشت می روند و به  حوریان بهشتی دست می یابند.

این مجله ، کاریکاتوری برای مقایسه اسلام گرایان تندرو و روزنامه نگارانی که در دفتر شارلی ابدو کشته شده بودند را نیز چاپ کرده بود. تصویر کاریکاتوریستی که غرق در کارش بود و در کنارش این توضیح نوشته شده بود :" 25 سال  کار " و در مقابل او نیز یک نقابداری را کشیده بود که بی گناهان را می کشد و این جمله در کنارش به چشم می خورد :" 25 ثانیه کار"

جرارد بیارد سردبیر شارلی ابدو در سرمقاله آن  نوشت : شارلی طی یک هفته توانسته معجزاتی به مراتب بزرگتر از معجزات پیامبران و قدیسها را با خود به همراه آورد .

اما پاتریک بیلو یکی از دوستان شارپ  از برجسته ترین کاریکاتوریستهای شارلی ابدو که چهارشنبه هفته گذشته قربانی شد، مقاله ای نوشت و گفت : شارپ به دلیل افزایش فروش این شماره تاریخی بسیار خوشبخت است.

گفتنی است تیراژ نسخه های مجله شارلی ابدو از 60 هزار نسخه در روزهای عادی ، به مرز 3 میلیون نسخه افزایش یافته و قرار شد  با توجه به استقبال بی سابقه مردم از این روزنامه فرانسوی ،تیراژ آن به 5 میلیون نسخه افزایش یابد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها