رسوایی جدید در پرونده کامیونهای سلاح ترکیه + فیلم

جمعه 26 دی 1393 - 11:01

دادستان‌هایی که در ترکیه مأمور تحقیق درباره پرونده تحویل سلاح به گروه‌های تروریستی در سوریه بودند، از کار تعلیق شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه های ترکیه فاش کردند، 5 دادستان مأمور تحقیق درباره پرونده توقیف کامیونهای حامل سلاح در مرز ترکیه بودند.
این کامیونها که یک سال قبل متوقف شدند، در حال انتقال سلاح برای گروه های مسلح در سوریه بودند.
نیروهای مرزبان ترکیه در ژانویه 2014 در مرز سوریه این کامیونها را متوقف کردند؛ خودروهای سازمان اطلاعات ترکیه نیز این کامیونها را همراهی می کردند.
در آن زمان، دولت ترکیه همه تلاش خود را به کار گرفت تا از انتشار این خبر جلوگیری کند.
"عزیز تکچی" یکی از این دادستانهای تعلیق شده، دیروز به روزنامه "رادیکال"، اقدام شورای عالی قضایی را محکوم کرد.
وی گفت: هنگامی که حوادث جاری سوریه، مصر و فرانسه و تهدیدهای تروریستی را که ترکیه با آنها مواجه است می بینم، به خودم می گویم که من کار خودم را خوب انجام دادم.
 

.

برای دیدن فیلم روی عکس کلیک کنید


سه شنبه گذشته موضوع این کامیونها با انتشار تصاویر جدیدی از این ماجرا در صدر اخبار قرار گرفت. روی این کامیونها که مربوط به وزارت اطلاعات ترکیه بودند، با شعارها و نمادهای سازمانهای بشر دوستانه رنگ شده بود.
شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه که مسؤولیت کنترل رسانه‌های این کشور را برعهده دارد، چهارشنبه گذشته حکمی قضایی را به همه رسانه‌ها و حتی تویتر و فیسبوک ابلاغ کرد که بر اساس آن در صورت بازنشر این مدارک، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
خبرگزاری فرانسه نیز خاطرنشان کرد که تویتر در همین راستا لینک همه صفحاتی که در آنها اسناد و مدارک و عکسهای مربوط به آن حادثه را منتشر کرده بودند، فیلتر کرده است.

 

پربیننده ترین خبرها