دولت قانون: عراق از جنگ اقتصادی آمریکا زیان دیده است

دولت قانون: عراق از جنگ اقتصادی آمریکا زیان دیده است
يکشنبه 28 دی 1393 - 16:30

ائتلاف دولت قانون با اشاره به اینکه عراق تنها کشور آسیب دیده از جنگ اقتصادی به سرکردگی امریکا است، تأکید کرد: جریان های سیاسی به تصویب قانون بودجه عمومی کشور، طی ماه جاری تمایل دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "علی الادیب" رئیس ائتلاف دولت قانون در گفتگو با پایگاه عراقی "سومریه نیوز" گفت: جریان های سیاسی، به تصویب قانون بودجه کشور در ماه جاری و پس از پایان بررسی و بازخوانی مجدد این قانون، تمایل دارند و کمیسیون مالی، در حال حاضر تلاش می کند تا گزارش نهایی تصویب بودجه را آماده نماید.
ادیب افزود: منطقه در حال حاضر با یک جنگ اقتصادی به سرکردگی آمریکا و با کمک برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای ضربه زدن به روسیه و ایران، مواجه است؛ و عراق تنها زیان دیده از این جنگ است.
یادآور می شود کمیته مالی پارلمان عراق، روز یکشنبه اعلام کرد در صورت واگذاری شرکت های صنعتی وابسته به وزارت صنایع به بخش خصوصی، 10 میلیارد دلار به اقتصاد عراق کمک خواهد شد؛ و این شرکت ها، بار سنگینی بر دوش بودجه در مرحله کنونی به شمار می آیند.
همچنین حسام العقابی، روز عضو کمیته امور مالی پارلمان عراق روز چهارشنبه 14 ژانویه اعلام کرده بود که بودجه عمومی سال 2015 در پایان هفته آینده با مجموع 125 میلیارد دینار و کسری بودجه 25 میلیاردی تصویب خواهد شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها