پاسخ حزب‌الله به رژیم صهیونیستی چگونه خواهد بود؟

پاسخ حزب‌الله به رژیم صهیونیستی چگونه خواهد بود؟
دوشنبه 29 دی 1393 - 11:29

پاسخ حزب الله به تجاوز رژیم صهیونیستی به قنیطره، صبح امروز تیتر اصلی بسیاری از روزنامه‌ها و رسانه‌های لبنانی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "السفیر" در مطلبی تأکید کرد: ماجرای دیروز قنیطره بدون شک نقطه تحول در نبرد مستقیم حزب الله و اسرائیل خواهد بود.
6 تن از نیروهای مقاومت از جمله "جهاد" فرزند شهید "عماد مغنیه" دیروز در حمله هوایی اسرائیل به منطقه قنیطره سوریه، شهید شدند. این اقدام تجاوزکارانه در مثلث مرزی خطرناک و پرتنشی بین لبنان، سوریه و فلسطین اشغالی صورت گرفت.
السفیر خاطرنشان کرد: مشارکت اسرائیل در جنگ سوریه ضد محور مقاومت فقط یک اتهام و یا فرضیه نیست؛ و آنچه در قنیطره روی داد، نشانه ای دیگر بر حرکت طبیعی نبرد سوریه به سوی هویت اصلی آن است.
این روزنامه لبنانی تأکید کرد: درست است که حزب الله در این اقدام تجاوزکارانه اسرائیل هزینه سنگینی را پرداخت کرد، اما این تجاوز در ارائه تصویری واقعی از جنگ در سوریه کمک بسیار مؤثری می کند؛ جنگی که در واقع در مقابل اسرائیل و طرح این رژیم است.
السفیر ادامه داد: از امروز دیگر شکی در ماهیت درگیری حزب الله در سوریه وجود ندارد، چرا که ثابت شد اسرائیل بخشی از اردوگاهی است که به دنبال تغییر نقش راهبردی دمشق و ضربه زدن به مقاومت لبنان در منطقه است.
السفیر خاطرنشان کرد: اسرائیل دیگر فقط به حمایت نظامی و لجستیکی از جبهه النصره در جولان و یا حمله هوایی به مواضع سوریه و یا کمکهای حزب الله اکتفا نمی کند؛ دشمن این بار خواست پیامی شدید به حزب الله و یا شاید فراتر از آن بدهد.
* السفیر: پاسخ به تجاوز اسرائیل حتمی است
السفیر به نقل از محافل نزدیک به حزب الله لبنان تأکید کرد: پاسخ به تجاوز اسرائیل حتمی است، و حزب الله زمان مناسب را برای برداشتن گام بعدی در آرامش و اطمینان در نظر خواهد گرفت؛ این امر از بیانیه دیشب حزب الله مشخص است که فقط به تسلیت و اعلام اسامی شهدا اکتفا کرد.
به گفته این محافل، اگر مقاومت به شهادت یکی از نیروهای مقاومت در عدلون، با عملیاتی منحصر به فرد در شبعا پاسخ داد، پس شهادت 6 تن از نیروهای آن در قنیطره با پاسخ دردناکی در حد همان تجاوز مواجه خواهد شد. البته ترجیحا این پاسخ به صورت حساب شده خواهد بود تا به جنگی گسترده کشیده نشود؛ و در عین حال حزب الله خود را برای بدترین سناریوها در صورت تصمیم اسرائیل برای ورود به ماجراجویی حساب نشده، آماده کرده است.
روزنامه لبنانی "الاخبار" هم در سرمقاله خود تأکید کرد که دشمن صهیونیستی و نظامیان و شهرک نشیان، پاسخی آشکار دریافت خواهند کرد؛ و نیازی نیست که کسی درباره چگونکی، کیفییت و زمان و مکان آن بحث کند.
الاخبار با اشاره به سؤالهای مطرح شده در خصوص دلیل این ماجراجویی رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: همگان و به ویژه رهبری مقاومت زمان لازم را برای ترسیم چارچوب منطقی درباره ماجرای جولان در اختیار دارند؛ ترسیم این چارچوب برای تعیین نحوه پاسخ مناسب ضروری است چرا که باید منافع محور مقاومت را بر هر چیز دیگر مقدم دانست.
* رژیم صهیونیستی به دنبال واکنش حزب الله بود
روزنامه "البناء" هم به نقل از منابع نظامی تأکید کرد که دو حادثه در جنوب لبنان (شلیک گلوه های گاز به سوی ارتش) و جولان (حمله بالگرد رژیم صهیونیستی به نیروهای مقاومت) به یکدیگر مرتبط هستند و اقدامی خصمانه و تحریک آمیز به شمار می آیند.
"البناء" خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی تلاش کرد با این دو اقدام واکنش مقاومت و به ویژه حزب الله را بسنجد؛ به ویژه آنکه عملیات در جنوب لبنان و قنیطره پس از سخنان دبیرکل حزب الله سید حسن نصرالله صورت گرفته است؛ سید حسن نصرالله در سخنان اخیرش از توانایی های جدید مقاومت پرده برداشت که دشمن را به لرزه انداخت و بر روحیه ارتش و شهرک نشینان این رژیم تأثیر گذاشت.
این منابع خاطرنشان کردند که اسرائیل در این دو حمله به عمد سعی کرد تا این تجاوز علیه ارتش لبنان در جنوب و مقاومت و ارتش سوریه در قنیطره صورت بگیرد.
* همه منتظر پاسخ حزب الله هستند
روزنامه "النهار" هم با بیان اینکه اکنون همه توجه‌ها بر نحوه پاسخ حزب الله متمرکز شده است، خاطرنشان کرد: این حمله هوایی پس از آن صورت گرفت که سید حسن نصرالله تأکید کرد، حملات اسرائیل به اهداف مختلف در سوریه طی سالهای اخیر برای ضربه زدن به محور مقاومت صورت گرفت و پاسخ به آنها محدودیتی ندارد در هر زمانی صورت خواهد گرفت.
روزنامه "الجمهوریه" هم به نقل از "عبدالملک حناوی" وزیر ورزش و جوانان لبنان خاطرنشان کرد: حمله اسرائیل به قنیطره تجاوز جدید به اراضی عربی و دخالتی آشکار در بحران سوریه است. این حمله همچنین از حجم همکاری بین این رژیم و جبهه النصره که در حال فعالیت در جولان اشغالی است، پرده برمی دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها