گزارش خبرنگار العالم از سوریه؛

800 فرد مسلح تسلیم ارتش سوریه شدند

دوشنبه 29 دی 1393 - 16:10

دوما(العالم)- خبرنگار العالم از سوریه گزارش داد: شمار افراد مسلحی که در دو روز گذشته خود را تسلیم ارتش سوریه کرده اند به 800 نفر رسید.

 خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد: در شبانه روز گذشته بیش از 450 تن از تروریست ها در غوطه شرقی سوریه خود را به ارتش این کشور تسلیم کردند. همچنین به گفته برخی منابع در ارتس سوریه احتمالا در روزهای آینده آمار شمار افراد مسلح تسلیم شده به ارتش افزایش خواهد یافت.

بنابر این گزارش، درگیری های گروه های تروریستی با یکدیگر در غوطه دمشق و تنگ شدن محاصره آنها توسط ارتش سوریه در "دوما" شمار زیادی از افراد مسلح را وادار به زمین گذاشتن سلاح و پناه بردن به ارتش سوریه برای در امان ماندن از دست گروهک های مسلح کرد.

"حسن مرفه النحاس"، یکی از افراد مسلحی که خود را تسلیم ارتش سوریه کرده به خبرنگار العالم گفت: من در گروه مسلح جیش الامه می جنگیدم. "جیش الاسلام" مرا تحت تعقیب قرار داده است و اگر به دست آن ها بیافتم بدون "محاکمه" به صلیب کشیده خواهم شد.

یکی دیگر از افراد مسلح که خود را تسلیم ارتش کرده است، با اشاره به برخورد خوب نیروهای دولتی با افراد تسلیم شده، خطاب به گروهای مسلح در دوما گفت: به همه نصیحت می کنم که برای حل و فصل اوضاع و بهبود وضعیت شان، خود را به ارتش سوریه تسلیم کنند.

مازن سلمو، خبرنگار اعزامی العالم به غوطه شرقی همچنین گزارش کرد: ورود نیروهای ارتش به عمق غوطه شرقی با توجه به تشدید درگیری ها در اطراف شهر دوما، مقر گروه موسوم به جیش الاسلام، اقدامی بزرگ و خطرناک بود.

نکته قابل توجه در این عملیات اما این است که ارتش سوریه توانست امنیت را برای خروج هزاران شهروند از این منطقه فراهم کند و نیازهای اساسی آن ها شامل غذا، دارو و محل اقامت را تامین کند.

وی افزود: همزمان با عملیات نظامی ارتش در اطراف شهر دوما تلاش های دمشق برای فراهم کردن شرایط مناسب برای افراد مسلحی که تمایل دارند خود را تسلیم ارتش سوریه کنند، ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها