چراغ سبز امریکا و انگلیس به رژیم خشونت‌طلب بحرین

دوشنبه 29 دی 1393 - 18:57

منامه، (العالم) ـ دبیرکل جمعیت ملی دموکراتیک بحرین از چراغ سبز آمریکا و انگلیس برای استفاده از خشونت با هدف پایان دادن به اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم بحرین خبر داد.

فاضل عباس عصر دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: رژیم بحرین همچنان به گزینه امنیتی می اندیشد؛ از این رو بحران در این کشورشدیدتر خواهد شد. رژیم آل خلیفه با سوء استفاده از اوضاع بین المللی به سبب آنچه که در خاورمیانه روی می هد، خواه تشدید اقدامات اسراییل علیه حزب الله ویا تحرکات داعش، تلاش می کند تا اقدامات امنیتی خود را سرعت ببخشد. 

وی افزود: رژیم گمان می کند که شرایط امروز زمان مناسبی برای پایان دادن به تحرکات مردمی و مخالفان و جمعیت های سیاسی در بحرین است از این رو هیچ چشم اندازی برای حل سیاسی بحران بجز سناریوهای امنیتی وجود ندارد.

دبیر کل جمعیت ملی دموکراتیک بحرین خاطرنشان کرد که رژیم از وضعیت بین المللی فعلی خرسند است همچنین امریکا و انگلیس برای پایان دادن به مخالفت ها و تحرکات مردمی در شرایطی که منطقه درگیر داعش و تجاوزات اسراییل به نیروهای حزب الله در القنیطره است، به رژیم بحرین چراغ سبز داده اند به گونه ای که رژیم به گامها و اقدامات امنیتی خود علیه مخالفان سرعت می بخشد.

وی افزود: موضع امریکا از 14 فوریه 2011 تغییری نکرده است بلکه همواره ردوبدل کردن نقش ها میان رژیم بحرین و دولت امریکا وانگلیس برای جلوگیری از اعتراضات مردم و خدمت به منافع رژیم آل خلیفه در جریان بوده است.

فاضل عباس تصریح کرد که نهایت کاری که رژیم می تواند انجام دهد بستن احزاب و جمعیتهای سیاسی مخالف است که این امر نیز به هیچ وجه تحرکات مردمی را متوقف نخواهد کرد. اگر رژیم دست به چنین اقدامی بزند در واقع مرتکب یک حماقت بزرگی شده است و از سوی دیگر بحران بحرین را حل و فصل نمی کند.

وی افزود: رژیم در مسیر اشتباه حرکت می کند. اگر به بستن دفاتر جمعیتهای سیاسی مخالف اقدام کند، این راه حل بحران نخواهد بود؛ بلکه تنها راه، گفتگوی سیاسی است که به راه حلی بر پایه قاعده "هیچ کسی پیروز و یا شکست خورده گفتگوها نیست" بینجامد.

tt-19-13:30 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها