نخست وزیر عراق:

بغداد از محدوده خطر داعش خارج شد

بغداد از محدوده خطر داعش خارج شد
سه شنبه 30 دی 1393 - 21:25

العالم - نخست وزیر عراق با بیان اینکه بغداد اکنون از محدوده خطر تروریست های داعش خارج شده است ، هشدار داد که جذب جوانان بیشتر به سمت داعش مقابله با آن را دشوار می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، حیدر العبادی در گفت و گو با روزنامه الحیاه چاپ لندن تاکید کرد: در صورتی که این سازمان تروریستی هزاران جوان را به سمت خود جذب کند، هیچ ارتش نظامی نمی تواند با آن مقابله کند. داعش اینک به سمت کردستان عقب نشینی کرده زیرا متوجه شد که راه جنوب عراق کاملا به رویش بسته است.

العبادی افزود: خطر اقدام های تروریستی داعش منجر به تغییر اولویتها در بسیاری از کشورها بویژه غرب شد و درخواست ها برای سرنگونی نظام بشار اسد کاهش یافت و یا به تعویق افتاد.

وی همچنین بر این باور است که دشواری روابط با ترکیه در زمان حاضر به سبب آن است که ترکیه گمان می کند  خطر حزب کارگران کردستان کمتر از خطر داعش نیست و یا حتی بیشتر از آن است!

نخست وزیر عراق در بخش دیگری از این گفت و گو شایعه پراکنی های رسانه های سعودی درباره زخمی شدن سردار سلیمانی را تکذیب کرد و گفت که اگر اطلاعات حاکی از زخمی شدن ژنرال قاسم سلیمانی در درگیریها صحیح باشد، از طریق نیروهای امنیتی مطلع می شدم.

وی خاطرنشان کرد که ایران نخستین طرفی بود که سلاح به بغداد و کردستان فرستاد.

العبادی افزود: ابوبکر بغدادی سرکرده داعش در منطقه القائم در مرز سوریه و عراق زخمی شده بود، اما به صورت معجزه آسایی نجات یافت وی اغلب وقت خود را در سوریه سپری می کند. عزه الدوری معاون سابق صدام نیز در خاک عراق حضور ندارد بلکه در کشوری دیگر است.

نخست وزیر عراق از مکان حضور عزه الدوری سخنی نگفت.

نخست وزیر عراق روابط با منطقه کردستان را روابطی حسنه توصیف کرد و گفت: هماهنگی های لازم میان دو طرف در جنبه های مختلف امنیتی و نظامی و اقتصادی وجود دارد. همچنین نوعی روابط دو جانبه بر پایه اعتماد برقرار است اما سخن من با برادران کرد کاملا روشن است. به آنها گفتم که اگر می خواهند به همان شیوه سابق خود ادامه دهند بدین معنا که از خاک عراق جدا شوند، باید روشن و شفاف عمل کنند واگر می خواهند در عراق بمانند ما آماده هستیم تا درآمدها را با آنها تقسیم کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها