ولید معلم: اسرییل بهای تجاوزاتش را خواهد پرداخت

ولید معلم: اسرییل بهای تجاوزاتش را خواهد پرداخت
چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 14:31

وزیر خارجه سوریه گفت: رژیم اسراییل می داند که بهای تجاوز چند روز پیش به خاک سوریه در "قنیطره" و شهادت چند تن از رزمندگان مقاومت را خواهد پرداخت.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ولید معلم" در گفت وگویی تلویزیونی، با تسلیت به خانواده‌های شهدای این تجاوزگری آشکار رژیم صهیونیستی گفت: اقدامات تجاوزکارانه اسراییل عجیب و غیر منتظره نیست.

وی افزود: اولویت ما اکنون نابودی ابزارهای دست اسراییل در سوریه است، زیرا این رژیم از تروریست ها در سوریه حمایت کرده و از آنها برای تحقق توطئه های خود استفاده می کند.

وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: برکسی پوشید نیست که رژیم صهیونیستی می‌خواهد تا جایی که امکان دارد از طریق آمریکا بحران سوریه را طولانی کند و آنها متحدانی در ترکیه، جهان عرب و اروپا دارند، اما سوری ها باید سال جاری را سال خروج از بحران قرار دهند.

نشست مسکو
ولید معلم در باره نشست مشورتی مسکو در خصوص حل بحران سوریه که قرار است اواخر ماه جاری با حضور گروه های مخالف سوری برگزار شود، گفت: بشار اسد رییس جمهور سوریه به ما توصیه‌هایی کرده است که تمام تلاش خود را برای موفقیت این نشست به کار بگیریم و رفتن ما به مسکو یک گام مثبت خواهد بود.
وی با بیان این که شکست این نشست بدان معنا خواهد بود که مخالفان حاضر در مسکو تسلیم دیکته طرف های خارجی شده اند، تاکید کرد که کشورهای متعددی در منطقه و خارج از آن با نشست مسکو مخالفند و برای به شکست کشاندن آن از طریق مطرح کردن برخی مسایل مانند سرنگونی نظام سوریه و برکناری رئیس جمهور تلاش می کنند، اما مخالفان باید به هدف نشست مسکو پایبند باشند.
ولید معلم در خصوص نشست قاهره که قرار است بین مخالفان برگزار شود، اظهار داشت: برای چنین نشستی با ما مشورتی نشده و هر چیزی که با ما درباره آن مشورت نشود برای ما اهمیتی ندارد.

زلزله بی ثباتی در عربستان
وزیر خارجه سوریه با تاکید بر این که اوضاع عربستان در صورت ورود داعش به این کشور و یا درگذشت ملک عبدالله به سمت نا امنی و زلزله بی ثباتی پیش می‌رود، افزود: عربستان به دلیل داشتن تفکرات وهابیت، برای رشد و استقرار تروریست های داعش و جبهه النصره در این کشور، مکانی بسیار مناسب است به همین دلیل سعودی ها برای حفظ امنیت‌‌شان باید شیوه خود را تغییر دهند.

پای قطر در کفش گشاد درگیری های منطقه
وی با اشاره به این که قطر نقشی بسیار بزرگ تر از اندازه خود بازی می کند، خطاب به مقامات این کشور گفت: به جایگاه و اندازه طبیعی خود بازگردید.

ترکیه دشمن سوریه
وزیر خارجه سوریه ترکیه را دشمن اساسی این کشور دانست و خاطرنشان کرد: دولت این کشور از شرایط جغرافیایی و مرزها سوء استفاده می‌کند و ارتباط عقیدتی داعش و حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه بر کسی پوشیده نیست؛ ترکیه باید از پاکستان و القاعده درس بگیرد و بداند که تروریسم به سوی آنکارا باز خواهد گشت.
ولید معلم اصرار ترکیه برای ایجاد منطقه حائل در سوریه را بی‌ارزش توصیف کرد.
وزیر خارجه سوریه در خصوص احتمال بازگشایی سفارتخانه‌های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سوریه، گفت: این یک تصمیم حاکمیتی است و در این خصوص با ما تماسی گرفته نشده و هرکس که این تصمیم را داشته باشد ما از آن استقبال می‌کنیم در حالی که آنها بودند روابط را قطع کردند و الان هم باید خودشان پیش قدم شوند.

شرط بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

ولید معلم شرط بازگشت دمشق به اتحادیه عرب را لغو کامل تمامی تصمیماتی بیان کرد که از سوی این اتحادیه علیه ملت سوریه اتخاذ شده است.

وی در خصوص روابط کشورش با تونس گفت: اعضای حزب نداء تونس وعده از سرگیری روابط را داده اند و برقراری مجدد رابطه تونس با سوریه به نفع آنها است به ویژه این که صد ها تروریست تونسی در سوریه می جنگند.
وزیر خارجه سوریه درباره رابطه با مصر نیز خاطرنشان کرد: ما منتظریم قاهره سطح نمایندگی دیپلماتیک خود را در دمشق از کنسولگری به سفارت ارتقا دهد و اگر مصر بخواهد نقش واقعی خود را در جهان عرب ایفا کند، باید این کار را از سوریه آغاز کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها