اهل الحق از آزادسازی قریب الوقوع صلاح الدین خبر داد

اهل الحق از آزادسازی قریب الوقوع صلاح الدین خبر داد
پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 - 12:38

العالم ـ جنبش اهل الحق عراق ازطراحی نقشه جدید برای آزادسازی کامل استان صلاح الدین از دست عناصر داعش خبر داد و از برخی عشایر الانبار به سبب درخواست کمک از آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، عدنان فیحان الدلیمی رییس دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق گفت که اخیرا با دستگاه های امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی در استان صلاح الدین طی یک نشست متشکل از رائد جبوری  استاندار، احمد جبوری وزیر مشاور در امور استانها و مجلس نمایندگان و شیخ قیس الخزعلی دبیر کل جنبش اهل الحق عراق نقشه جدیدی برای آزادسازی کامل استان صلاح الدین طراحی و برای اجرای آن توافق شد.

وی با بیان اینکه ، با اجرای این نقشه به زودی تمام مناطق و شهرها از دست داعش آزاد خواهد شد، افزود :  تجربه نشان داده است که گروههای مقاومت، نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی می توانند تمام مناطق از جمله موصل را آزاد کنند.

رییس دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق از اقدام برخی عشایر الانبار در کمک خواستن از آمریکا برای رهایی از داعش انتقاد کرد و گفت که اقدام این افراد برخلاف عشایر استان صلاح الدین بود که به دولت فدرال روی آوردند.

الدلیمی با بیان اینکه با توجه به حضور اهل الحق در کنار نیروهای امنیتی ، اسلحه و مهمات به صورت رسمی به دست مبارزان جنبش اهل الحق رسیده است، افزود : استفاده از سلاح ها و ابزارهای جنگی یا با همکاری نیروهای امنیتی و یا به صورت مستقیم با هماهنگی با آنها انجام می شود.

وی بیان کرد : نیروهای امنیتی و بسیج مردمی و عصائب اهل الحق وارد درگیری های مفصلی با داعش شدند و واقعیتهای میدانی نشان داد که این نیروها می توانند داعش را در هر مکان شکست دهند.

الدلیمی همچنین توضیح داد که حضور نیروهای اهل الحق در استانهای سنی مذهب نیاز به سازماندهی و هماهنگی های قبلی دارد تا مسائل طائفه ای برآن اثر نگذارد.

رییس دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی، داوطلب مردمی و مقاومت توافق کردند برای نگهداری مناطق آزاد شده، تیم های مشترکی تشکیل دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها