انتقاد دیده بان حقوق بشر از موضع انگلیس درقبال بحرین

انتقاد دیده بان حقوق بشر از موضع انگلیس درقبال بحرین
پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 - 23:26

العالم - سازمان دیده بان حقوق بشر ، حمایت دائمی انگلستان از رژیم حاکم بر بحرین با وجود فعالیت های گسترده ضد حقوق بشری حاکمان منامه را مورد انتقاد قرارداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " نیکلاس مک گین " پژوهشگر امور خاورمیانه دیده بان حقوق بشر روز پنجشنبه گفت : حمایت انگلستان از رژیم آل خلیفه در بحرین مساله جدیدی نیست اما نوع گفتار و زمان سخنان " فیلیپ هاموند " وزیر امور خارجه انگلستان در روز سه شنبه بدترین و مضحک ترین سخنان تا کنون بوده است.

این پژوهشگر سازمان دیده بان حقوق بشر تصریح کرد : تنها پس از گذشت کمتر از 24 ساعت از سخنان هاموند، دادگاه بحرین "نبیل رجب" فعال حقوق بشر بحرینی را به خاطر انتقاد از نیروهای امنیتی در صفحه شبکه اجتماعی خود در تویتر به شش ماه زندان محکوم کرد .

مک گین ادامه داد:  در حالی که "شیخ علی سلمان" رهبر مخالفان همچنان به طور غیر قانونی در بازداشت است وزیرخارجه انگلستان ادعا می کند که حکمرانان بحرین در مسیر صحیح حرکت نموده و اصلاحات بزرگی انجام می دهند.

پژوهشگر دیده بان حقوق بشر به طرح این سوالات پرداخت که : چگونه هاموند آنچه برای شیخ علی سلمان اتفاق افتاد را با سخنان مضحک خود درباره اصلاحات مقایسه می کند؟ چرا انگلستان نسبت به بدرفتاری و سرکوب فعالان شجاع حقوق بشر بحرین سکوت کرده در حالی که ادعا می کند در زمینه حمایت از حقوق بشر در جهان متعهد است ؟

مک گین با تاکید براینکه انگلستان باید از حقوق مردم بحرین دفاع کند ، نه اینکه در کنار سرکوب گران آنان بایستد ، خاطرنشان کرد: هنگامی که هاموند از پیشرفت در بحرین سخن می گفت ، ویدئوهایی ازهجوم نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان در اطراف منزل شیخ علی سلمان در منطقه البلاد القدیم و شلیک به تظاهر کننده ای که عکسی از شیخ سلمان در دست داشت ، پخش شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها