پیشروی گستردۀ ارتش عراق و هلاکت 200 تروریست

جمعه 3 بهمن 1393 - 12:29

شمال موصل، العالم ـ نیروهای عراقی و پیشمرگه به داخل مناطق غرب موصل نفوذ کرده و 7 روستای شمال عراق را آزاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای کرد پیشمرگه عراق و نیروهای ویژه سازمان مبارزه با تروریسم وابسته به نیروهای فدرال ارتش عراق در مناطق غرب موصل پیشروی کرده اند و توانستند در مناطقی که محور راهبردی برای عناصر تروریستی داعش به شمار می آید مانند تقاطع موصل- تلعفر نفوذ کنند؛ این تقاطع راه اصلی امدادرسانی داعش میان دو منطقه است.

این پیشروی پس از آزادسازی 7 روستای ناحیه "وانا واسکی" در شهرستان "تلکیر" صورت گرفته است؛ مسئول محور امنیتی این عملیات تاکید کرد که نیروهای عراقی بیش از 480 کیلومتر مربع به سمت موصل پیشروی کردند.

مسرور بارزانی مسئول محور شمال موصل در یک نشست مطبوعاتی گفت: در این عملیات در عمق بیش از 480 کیلومتر از مناطق تحت سیطره داعش پیشروی کردیم. بیش از 200 تروریست کشته شدند و اجساد آنها همچنان بر روی زمین باقی مانده است. یک عملیات نظامی گسترده ای نیز در روزهای آتی صورت خواهد گرفت و بسیاری از مناطق راهبردی آزاد خواهند شد.  

بر اثر این درگیریها بیش از 200 تروریست داعشی کشته شدند و خسارتهای فراوانی به عناصر داعش وارد شد. اجساد آنها همچنان روی زمین رها شده است. همچنین بیش از 14 خودروی بمب گذاری شده نیز منفجر شد. عناصر داعش لاستیک های برخی خودروها را آتش زدند تا بتوانند در هنگام بمباران پا به فرار بگذارند.

به گفته فرماندهان امنیتی، آزادسازی این روستاها مقدمه ای برای آزادسازی مناطق استان نینو است. آزادسازی این روستاها به ارتش عراق کمک خواهد کرد تا با مستقر شدن در آنها به پیشروی خود برای عملیات آزادسازی موصل ادامه دهد.

صلاح فیلی فرمانده نیروهای پیشمرگه خاطرنشان کرد که عملیات آزادسازی روستاهای مزبور دو بعد دارد؛ بعد نخست دور کردن داعشی ها از مناطق مسکونی است که آوارگان در آن حضور دارند و در عین حال این روستاها، اردوگاه و یا مقری برای پشتیبانی ارتش عراق خواهند بود.

منابع امنیتی تاکید کردند که ساعات آینده شاهد اتفاقات غافلگیر کننده خواهیم بود به ویژه پس از کنترل تقاطع موصل تلعفر که به معنای محاصره داعش و نرسیدن کمک ها به آن ها است. 

1/23- TOK

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها