تلاش دوباره برای ارایه طرح فلسطین به شورای امنیت

تلاش دوباره برای ارایه طرح فلسطین به شورای امنیت
چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 23:07

العالم - یکی از مسوولان فلسطینی اعلام کرد که زمان ارایه مجدد طرح "پایان دادن به اشغالگری اسراییل" به شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از رایزنی با کشورهای عربی و بین المللی تعیین خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، احمد مجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در مصاحبه با خبرگزاری آلمان (د پ آ) گفت: کمیته ای که برای رایزنی با کشورهای عربی و غیرعربی درباره زمان ارایه مجدد طرح پایان دادن به اشغالگری اسراییل به شورای امنیت تشکیل شده است، زمان ارایه مجدد این طرح را مشخص خواهد کرد. 

مجدلان افزود: این طرح شامل پایان اشغال همه اراضی فلسطینی در سال 1967 به خصوص قدس شرقی براساس جدولی زمانی است.

تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر دسامبر 2014 از طریق نماینده اردن در شورای امنیت سازمان ملل متحد این طرح را ارایه کرد ولی نتوانست آرای لازم را که 9 رای از مجموع 15 رای است، کسب کند.

تشکیلات خودگردان با توجه به تغییر جزیی ترکیب شورای امنیت در اوایل سال 2015 امیدوار است که راهی به سوی تصویب طرحش بیابد و این در حالی است که آمریکا مخالف مراجعه فلسطینی ها به مجامع بین المللی است و بر لزوم از سرگیری مذاکرات سازش تاکید و اصرار می کند.

مجدلانی در ادامه گفت: ازسرگیری مذاکرات تشکیلات خودگردان و اسراییل به روش سابق و با میانجی گری انحصاری آمریکا غیرممکن است بلکه مذاکرات باید با حضور اعضای دایم شورای امنیت و طرف های منطقه ای و بین المللی ازسرگرفته شود.

وی افزود: آمریکا تاکنون هیچ پیام رسمی به تشکیلات خودگردان درباره قطع حمایت مالی ابلاغ نکرده است هر چند تهدید به قطع حمایت مالی آمریکا از تشکیلات خودگردان همچنان ادامه دارد.

اعضای مجلس قانونگذاری فلسطین طرح پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی را خدمتی دیگر به رژیم صهیونیستی توصیف می کنند زیرا این طرح قدس را پایتخت فلسطین و رژیم صهیونیستی محسوب می کند و برای اولین بار صهیونیست ها را در قدس شریک کرده است در حالی که شورای امنیت در قطعنامه 242 (مصوب 22 نوامبر 1967) قدس شرقی را متعلق به فلسطینی ها دانسته است.

اعضای مجلس قانونگذاری فلسطین همچنین اعلام می کنند که این طرح حق بازگشت آوارگان فلسطینی به اراضی اشغالی 1948 را نیز نادیده گرفته و این حق را از فلسطینی ها سلب کرده و اراضی 48 را متعلق به صهیونیست ها دانسته است و به رژیم صهیونیستی فرصت بیشتری برای شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن و یهودی سازی قدس داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها