تظاهرات مردم لیبی ضد قطر، ترکیه و آمریکا

تظاهرات مردم لیبی ضد قطر، ترکیه و آمریکا
يکشنبه 12 بهمن 1393 - 11:25

ساکنان شهر بنغازی در شمال شرقی لیبی در اعتراض به حمایت قطر و ترکیه از گروه های مسلحِ در کشورشان، تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نهادهای جامعه مدنی شهر بنغازی در برخی از مناطق این شهر تظاهراتی را در اعتراض به تداوم مداخلات خارجی در امور لیبی برگزار کردند.
تظاهرکنندگان در پلاکاردهایی که حمل می کردند، مطالبی با مضمون محکومیت حمایت قطر و ترکیه از گروه های مسلح فعال در لیبی نوشته بودند و در شعارهای خود از آمریکا نیز به علت دامن زدن به درگیری های مسلحانه کشورشان انتقاد کردند. 
تظاهرکنندگان اعلام کردند که اگر این سه کشور به حمایت خود از گروه های مسلح پایان ندهند، تظاهرات گسترده تری را برگزار خواهند کرد.
گزارش ها حاکی است که قطر از گروه های مسلح فعال در لیبی حمایت مالی می کند و ترکیه نیز به حمایت آموزشی و تسلیحاتی از این گروه ها می پردازد.
درگیری ها در برخی مناطق لیبی همچنان ادامه دارد در حمله هوایی اخیر ارتش به مواضع گروه شبه نظامی " فجر لیبی" در شهر نفت خیز بن جواد (شمال شرق) 5 کشته و 12 نفر زخمی شدند همچنین انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده مقابل یکی از مواضع این گروه در منطقه الاندلس شهر طرابلس (پایتخت، شمال غرب) خسارات های مادی به بار آمد ولی تلفات انسانی نداشت. 
حمله افراد مسلح به هتل کورینتیا شهر طرابلس در روز 27 ژانویه 2015 نیز چند کشته و زخمی برجای گذاشت که گروهی به نام شاخه داعش در لیبی مسوولیت آن را به عهده گرفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها