صدها نیروی داوطلب مردمی وارد کرکوک شدند

صدها نیروی داوطلب مردمی وارد کرکوک شدند
دوشنبه 13 بهمن 1393 - 15:16

شورای استانداری کرکوک روز دوشنبه از ورود صدها نفر از نیروهای داوطلب مردمی به این استان برای کمک به نیروهای پیشمرگه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نجات حسین عضو شورای استانداری کرکوک تأکید کرد: نیروهای مردمی که از ترکمان های شیعه هستند از جمعه گذشته از مناطق آمرالی و طوزخرماتو استان صلاح الدین وارد مناطق کرکوک شده اند، و ورود آن ها ادامه دارد.

وی به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: این نیروها در مناطق تازه و داقوق و روستای بشیر مستقر می شوند و به همراه نیروهای پیشمرگ در مبارزه با داعش مشارکت می کنند.

نجات حسین تاکید کرد: شمار نیروهای مردمی در کرکوک به صدها نفر می رسد و براساس توافقی که به دست آمده است شمار آن ها به هزاران نفر خواهد رسید.

عضو شورای استانداری کرکوک با اشاره به اینکه هماهنگی و همکاری بین این نیروها و نیروهای پیشمرگه وجود دارد، اظهار داشت همه این نیروهای امنیتی تابع دولت محلی در کرکوک هستند و جلسه هفتگی برگزار می کنند و نماینده ای از هر سازمان امنیتی این استان در این جلسه حضور می یابد.

بنابراین گزارش، تروریستهای داعش روز جمعه (30 ژانویه 2015) از سه محور به طور گسترده به استان کرکوک حمله کردند به طوری که درگیری های شدیدی بین آن ها و نیروهای پیشمرگ در جنوب این استان رخ داد. در این درگیری ها دهها نفر از افراد مسلح داعش به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.  

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها