سربریده ، سزای بریده های داعش

سربریده ، سزای بریده های داعش
دوشنبه 13 بهمن 1393 - 22:45

العالم - به گفته منابع سوری فعال حقوق بشر، گروهک تروریستی داعش که در فساد اخلاقی و جرم و جنایت غرق شده است به تازگی 40 نفر از عناصر سعودی خود را که در صدد بازگشت به کشور شان بودند، اعدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، سایت "حدث نیوز" روز دوشنبه در گزارشی نوشت: هرروز که می گذرد شواهد و قرائن بیشتری در خصوص اقدام داعش به اعدام عناصر تروریستی خارجی که تصمیم می گیرند به کشور خود بازگردند، ثبت می شود.

داعش مخالفان خود را با روش هایی مانند سربریدن یا تیرباران به قتل می رساند.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری "آسوشیتدپرس" به نقل از عناصر تروریستی فراری که توانسته اند این گروهک را با موفقیت ترک کنند، سرکردگان داعش دستور داده انده هر عنصری که  در وفاداریش تردید بود، اعدام شود.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه در شش ماه گذشته اسناد اعدام 120 عنصر تروریستی این گروهک را که اغلب آنها خارجی و در صدد بازگشت به کشورشان بوده اند، جمع آوری کرده است.

به گفته منابع حقوقی سوری مخالف دولت، داعش به تازگی40 عنصر عربستانی خود را در اردوگاه العکرشی در شهر رقه به  اتهام جدا شدن از این گروهک تروریستی گلوله باران کرده است.

این اردوگاه اوایل هفته گذشته شاهد اعدام دو عنصر تروریستی سعودی که قصد داشتند به کشورشان برگردند، بود.

فعالان سوری می گویند: داعش سه شنبه گذشته 60 عنصر تروریستی خود از جمله 40 تبعه عربستان را که از این گروهک جدا شده بودند، قبل از رسیدن به مرزهای سوریه با ترکیه به هلاکت رساند و شهر رقه به عنوان کانون تروریست های داعش، به علت روند فزاینده جدا شدن عناصر تروریستی از این گروهک، شاهد تنش های شدیدی است.

به نوشته روزنامه الحیات، "ثامر الصبار" فعال حقوق بشری سوری، تصریح  کرده است که "ابوعمر العراقی" یکی از سرکردگان گروهک داعش از هفته گذشته تا کنون تعدادی از عناصر خارجی خود بویژه اتباع کشورهای حوزه خلیج فارس را در اردوگاه العکرشی در رقه و دیر الزور، به علت جدا شدن از این گروهک اعدام کرده است.

مرکز حقوق بشر سوریه در گزارش دو روز گذشته خود تاکید کرد که داعش از هفتمین ماه اعلام خلافت خود تا 28 ژانویه گذشته 122 عنصر خود را به اتهام هایی چون جاسوسی برای کشورهای خارجی و تلاش برای بازگشت به کشورشان اعدام کرده است.

آسوشیتدپرس به نقل از یک زن تونسی به نام "غیث" که پیشتر به جمع تروریست های داعش پیوسته بود تا به گمان خود در امر جهاد شریک شود، نوشته است: وقتی به مقر عناصر داعش رسیدم، شیوع فرهنگ تجاوز به زنان در اردوگاه های داعش، مرا شوکه کرد زیرا زنانی را دیدم که در یک شب با چند تروریست داعشی به صورت متناوب همبستر می شدند.

آسوشیتدپرس که با یک جوان 18 ساله عربستانی به "نام حمد عبدالرحمن" در یکی از زندان های بغداد گفت وگو کرده به نقل از وی نوشته است: تابستان گذشته موفق شدم تا مرزهای سوریه فرار کنم اما آنجا عناصر داعش به استقبالم آمدند و اسناد و مدارکم را گرفتند و گفتند باید از دو گزینه جنگجو و انتحاری یکی را انتخاب کنی و من گزینه نخست را انتخاب کردم.

وی گفته است در اردوگاه محل استقرارش، تعدادی از اتباع آلمان، روسیه، فرانسه، کشورهای عربی و تاجیکستان حضور داشته اند.

پربیننده ترین خبرها