گروه تروریستی جدید در سوریه + فیلم

سه شنبه 14 بهمن 1393 - 10:13

خبرنگار شبکه خبری العالم از تشکیل گروه تروریستی جدیدی موسوم به "جیش الجهاد" با حمایت های کشورهای عربی و غربی و رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه خبر داد.

خبرنگار شبکه العالم در گزارشی خاطرنشان کرد، این گروه تروریستی فعالیت های خود را در شهرهای درعا والقنیطره در جنوب سوریه متمرکز کرده است.
این گروه جدید تروریستی از حمایت های عربی و غربی و صهیونیستی برخوردار است و عناصری از گروهکهایی مانند "ذوالنورین" و "جبهه ثوار سوریه" که تعداد آنها به هشت تا ده گروهک می رسد در خود جای داده است.
بر اساس این گزارش، گروه تروریستی جدیدی در جنوب سوریه تشکیل شده است که شعارهایی را همچون "پرچم متعلق به تشکیلات القاعده است" و "داعش حق  تحکیم و تسلط بر منطقه را دارد" برای خود انتخاب کرده است.

این گروه تروریستی نام "جیش الجهاد" را برای خود انتخاب کرده است و بر اساس بیانیه ای که در زمان تشکیل این گروه صادر شده، اعضای وابسته به آن شامل گروهک های مسلحی است که در گذشته تحت لوای گروه های دیگری بوده است .
ستاد فرماندهی این گروه تروریستی جدید، سه سرکرده دارد که هر کدام وظیفه ای خاص دارند و هر یک، یکی از وظایف عمومی، قانونی و نظامی را برعهده گرفته است .
گروه تروریستی جیش الجهاد تصمیم دارد دادگاهی قانونی برای خود ایجاد کند. گروهک هایی که به این گروه تروریستی ملحق شده اند هشت تا 10کروهگ می باشند که در راس آنها گروهک سرایا الجهاد است که در گذشته شایعه بیعت آن با گروه تروریستی داعش منتشر شده بود.
گروهک "ذوالنورین" در گذشته با حمایت های مالی و نظارت های ویژه کشور قطر تشکیل شده بود، به طوری که گردان اصلی آن نام حمد بن خلیفه امیر سابق قطر را بر خود گذاشته است .
گروهک جنبش مجاهدی الشام نیز به این "جیش الجهاد" پیوسته است که این گروهک نیز به طور مستقیم با عربستان سعودی در ارتباط است.
گروهک موسوم به "جبهه انقلابیون سوریه" به فرماندهی یک تبعه عربستانی در سوریه به نام جمال معروف به گروه تروریستی جدید ملحق شده است.
گروهک "شباب اهل السلف" که افراد مسلح آن در اردوگاه "عرعر" عربستان سعودی آموزش نظامی دیده اند، نیز به این گروه تروریستی پیوسته اند .
گروه تروریستی "جیش الجهاد" همچنین سه گروهک دیگری به نام های "جند الاسلام" ، "ابوبصیر" و "البنیان المرصوص" را در خود جای داده است.
این سه گروهک تروریستی به طور مستقیم با دوحه و ریاض و تل آویو در ارتباطند.

تشکیل جیش الجهاد برای حمایت از رژیم صهیونیستی
منابع خبری می گویند تشکیل این گروه تروریستی جدید در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی است و هدف آن تشکیل منطقه ای در مرزهای فلسطین اشغالی و سوریه با عرض شش کیلومتر است.

کسانی که در این منطقه حضور خواهند داشت در واقع در نقطه مرز پایانی جبهه النصره خواهند بود . قرار است در این منطقه گروه تروریستی جدید "جیش الجهاد" حضور داشته باشد تا به طور کامل جنوب سوریه تحت پوشش این گروه تروریستی قرار بگیرد.

جیش الجهاد در برابر عملیات مزارع شبعای حزب الله
تحلیلگران سیاسی زمان تشکیل این گروه مسلح را در ارتباط با حوادث اخیر جولان می دانند، زیرا بر این باورند که با تشکیل این گروه تروریستی رژیم صهیونیستی کمربند امنیتی خود را گسترش می دهد تا همه این منطقه را از ارتش سوریه و حزب الله لبنان تخلیه کند تا هیچ مقاومتی از این منطقه دیده نشود و هیچ عملیات مشابه عملیات شبعا که حزب الله لبنان به اجرا درآورد، دیگر تکرار نشود.
حزب الله لبنان پس از عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه قنیطره، در عرض 10 روز با اجرای عملیات مزارع شبعا انتفام خون شهدای خود را گرفت وستون نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که شماری از نظامیان صهیونیست کشته و یا زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها