واکنش هنرمندان عرب به سوزاندن خلبان اردنی

واکنش هنرمندان عرب به سوزاندن خلبان اردنی
چهارشنبه 15 بهمن 1393 - 21:55

العالم - انتشار ویدیوی زنده سوزاندن "معاذ الکساسبه" خلبان اردنی توسط گروه تروریستی داعش، باعث خشم شمار زیادی از هنرمندان عرب شد که در صفحات شخصی شان در پایگاه های ارتباط اجتماعی، به اظهار نظر در این باره پرداختند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هنرمندان جهان عرب ضمن پیوستن به همتایان اردنی خشم و اندوه خودشان را از اعدام وحشیانه و زنده سوزاندن "معاذ الکساسبه" به دست داعش ابراز داشتند.

"صبا مبارک" بازیگر زن اردنی در پیامی در این باره نوشت: "خداوند برای ما کافی است و او بهترین وکیل است. معاذ الکساسبه شهید است."

ایاد نصار بازیگر اردنی نیز نوشت: "درود خداوند بر شهید قهرمان، معاذ الکساسبة. برای روح شهید، فاتحه بفرستید."

دیانا کرزون، خواننده زن اردنی در پیامی همدردی خود را به این ترتیب اعلام کرد: "مردم اردن، امشب با غم و اندوه شب را به پایان رساندند و صبح هنگام با شنیدن اخبار گرفتن انتقام از خواب بیدار شدند." پیام وی به اعدام افراطیون در اردن در انتقام از زنده سوزانی الکساسبه، اشاره داشت.

مکادی نحاس، هنرمند زن اردنی نیز با اعلام عزا به مناسبت کشته شدن الکساسبه، کنسرتش را که قرار بود در سالن اپرای امان، پایتخت اردن، برگزار شود "به دلیل سوگ خلبان معاذ الکساسبه " تا زمان نامشخصی به تعویق انداخت.

الیسا، خواننده لبنانی نیز، با اظهار اندوه به خاطر اعدام وحشیانه خلبان اردنی، ضمن انتشارپیامی در پایگاه اجتماعی توییتر، وی را قهرمان واقعی دانست و گفت: "وی تلاش کرد تا از همه ما در مقابل این تروریست ها، دفاع کند."

احلام، خواننده اماراتی هم در پایگاه توییتر نوشت: "اگر معاذ الکساسبه، یک بار در آتش سوخت، شما داعشی ها و برادران شیاطین، تا ابد در آتش دوزخ خواهید سوخت. خدایا آتشت را برای وی سرد و بی زیان بگردان، همچنانکه آن را بر حضرت ابراهیم (ع) سرد و سلامت کردی.

اصاله، خواننده سوری نیز درباره ویدیوی زنده سوزانی معاذ الکساسبه واکنش نشان داد و در صفحه شخصی اش در پایگاه اجتماعی توییتر با اظهار اندوه شدید نوشت: این اتفاق، اندوه بزرگی را که درباره برادرانم و هموطنانم در کشورم [سوریه] در قلبم وجود دارد، زنده کرد و این حادثه باعث اندوه طرفداران و مخالفان نظام شد.

نانسی عجرم، خواننده لبنانی نیز در این باره در پایگاه توییتر نوشت: چرا باید این همه شر و پلیدی در جهان باشد؟ دلیل این توحش چیست؟.. خدایا نادانی ما را ببخش.

دره، خواننده تونسی نوشت: "داعش، زشت ترین، بدترین، پلیدترین و کثیف ترین زشتی است که بشریت تاکنون به خود دیده است. کلیه رسانه ها، به ویژه رسانه های خارجی باید از به کار بردن واژه "اسلامی" در توصیف این گروهک تروریستی خودداری کنند. زیرا این گروهک هیچ ارتباطی با دین، انسانیت و حتی قانون جنگل ندارد.

راغب علامه، خواننده لبنانی در این باره چنین اظهار نظر کرد: کشته شدن خلبان اردنی به این روش تروریستی، خبر دردناکی است. به ملت و پادشاه اردن تسلیت می گوییم و تردیدی نداریم که پاسخ تروریست ها را با ضرباتی دو چندان خواهند داد.

دیانا حداد، خواننده زن لبنانی هم با اظهار تسلیت به خانواده "قهرمان جوان اردنی، معاذ الکساسبه و همه مردم اردن،" نوشت: "از خداوند برای وی طلب آمرزش و برای خانواده اش، صبر و بردباری مسألت می نمایم."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها