آیا اردن با مرگ الکساسبه در موضع خود بازنگری می کند؟

آیا اردن با مرگ الکساسبه در موضع خود بازنگری می کند؟
پنج‌شنبه 16 بهمن 1393 - 10:25

برخی رسانه و تحلیل گران سیاسی، اردن را از زمان آغاز بحران سوریه منبع آموزش و ارسال عناصر مسلح به این کشور می دانند و تاکید می کنند که امان، به کمک آمریکا، اتحادیه اروپا، قطر و عربستان اردوگاه هایی در شمال خاک خود برای آموزش این عناصر ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حمایت طرف های خارجی از تروریست ها در سوریه، گریبانگیر این طرف ها شده و اعدام گروگان های خارجی، حملات تروریستی به فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی و قتل معاذ الکساسبه خلبان اردنی، مؤید این مطلب است. 

یکی از مجله های آمریکایی، اواخر سال 2014 اعلام کرد که نیروهای ویژه آمریکایی حدود 2 هزار تروریست را در یکی از اردوگاه های اردن آموزش داده اند و بعدها معلوم شد که این هزاران نفر عضو داعش هستند.

منابع خبری صهیونیستی، آمریکایی و اروپایی نیز اخباری درباره حمایت اردن از تروریست های فعال در سوریه منتشر کردند و دمشق نیز بارها امان را به حمایت از تروریسم در منطقه متهم کرده است. دولت دمشق بارها در مجامع بین المللی اعلام کرده است که تروریست ها با حمایت عربستان، قطر، فرانسه، انگلیس و آمریکا در اردوگاه های مخفی اردن آموزش می بینند و اردن مرزهای خود را برای ورود تروریست ها به جنوب سوریه باز کرده است.

علاوه بر این؛ اردن به محیطی مناسب برای فعالیت تکفیری ها تبدیل شده است و تفکیری ها، بارها در مناطق مختلف این کشور خصوصاً شهر الکرک – زادگاه معاذ الکساسبه - برای حمایت از داعش تظاهرات کرده اند. 

اردن، همچنان به صدها عضو گروه تروریستی القاعده از جمله حارث الضاری، مثنی الضاری و صدام الکعود در خاک خود پناه داده است؛ افرادی که اشغال شهر موصل عراق به دست داعش را "انقلاب عشایر" می دانند.

سوزاندن معاذ الکساسبه به دست داعش این سؤال را مطرح می کند که آیا اردن در سیاست های خود در قبال خشونت و تروریسم بازنگری خواهد کرد؟

45:00 - 05/02


 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها