با توجه به تردید درخصوص حمایت ریاض از داعش؛

رابرت فیسک: غرب در روابط با عربستان تجدیدنظر کند

رابرت فیسک: غرب در روابط با عربستان تجدیدنظر کند
پنج‌شنبه 16 بهمن 1393 - 11:54

رابرت فیسک خبرنگار و تحلیلگر روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مقاله ای نوشت: با توجه به شک و تردیدهای روزافزون پیش آمده در مورد حمایت مالی ریاض از گروه تروریستی داعش چه بسا غرب باید در روابطش با عربستان تجدیدنظر کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه خبری العالم، رابرت فیسک در مقاله خود در روزنامه ایندیپندنت از غرب خواست تا در مورد میزان ارتباط عربستان با تامین هزینه های داعش بار دیگر بیاندیشد.

وی افزود: دو وزارتخانه خارجه و دفاع آمریکا در خصوص نقش عربستان در شکل بخشیدن به خشونت گرایی سلفی اختلاف نظر دارند. وزارت خارجه آمریکا، عربستان را یک کشور میانه رو طرفدار غرب می داند؛ درحالیکه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با شک وتردید فکر می کند که تمامی راهها (در این زمینه) به ریاض ختم می شود.

رابرت فیسک نوشت: کشورهای غربی از تولید نفت در مناطق تحت سلطه گروه داعش و مبالغ به سرقت رفته از بانکهای شهر موصل در شمال عراق توسط این گروه بسیار سخن به میان آورده اند اما داعش فقط با تکیه بر این دو منبع درآمد نامشروع نمی تواند بر منطقه ای وسیع تر از خاک انگلیس تسلط یابد .

وی تاکید کرد: میلیونها دلار از بیرون از عراق و سوریه به دست گروه تروریستی داعش می رسد.

رابرت فیسک در پایان این سوال را مطرح کرد که اگر این دارایی ها از عربستان یا قطر بسوی داعش سرازیر نمی شود پس چه کسی در ارائه این کمکهای مالی به داعشی ها دست دارد؟

پربیننده ترین خبرها