سازمان ملل:

داعش کودکان را به صلیب کشید و سوزاند

داعش کودکان را به صلیب کشید و سوزاند
پنج‌شنبه 16 بهمن 1393 - 13:14

سازمان ملل با انتشار گزارشی، از فروش کودکان در بازار برده فروشان در عراق یا به صلیب کشیدن یا زنده سوزاندن آنان توسط گروه تروریستی داعش پرده برداشت.

به گزارش شبکه خبری العالم، کمیته حقوق کودکان سازمان ملل (CRC) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: گروه تروریستی داعش، در موارد بسیاری، از کودکان و نوجوانان زیر 18 سال برای حملات انتحاری و ساخت بمب سوء استفاده می کند، یا از آن ها به عنوان سپر انسانی جهت حمایت از تاسیسات خود در برابر حملات هوایی ائتلاف بین المللی بهره می گیرد.

"رناتی وینتر" کارشناس کمیته حقوق کودکان سازمان ملل، تاکید کرد: ما در قبال شکنجه و کشتار کودکان به شدت احساس نگرانی می کنیم.

رنالی وینتر قربانیان شکنجه توسط داعش را کودکان، اعم از ایزیدی، مسیحی، شیعه و همچنین سنی اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما گزارش هایی در اختیار داریم که ثابت می کند داعش، از کودکان دچار عقب ماندگی ذهنی برای حملات انتحاری سوء استفاده می کند و که در این شرایط، کودکان، متوجه کاری که انجام می دهند، نیستند. ما ویدیوهایی در اختیار داریم که نشان می دهد گروه تروریستی داعش در حال آموزش نظامی کودکان هشت ساله و یا کمتر از آن است.

وینتر افزود: گروه داعش، کودکانِ اقلیت ها را در مناطق مختلف به گروگان می گیرد و آنها را پس از قیمت گذاری و نصب کارت قیمت بر روی سینه هایشان، در بازار بردگان به عنوان برده می فروشد.

کمیته حقوق کودکان که از سال 1998میلادی برای اولین بار در حال بازنگری در پرونده عراق است، کشتار برنامه ریزی شده کودکان اقلیت های دینی و نژادی توسط داعش از جمله چند مورد اعدام گروهی کودکان را محکوم کرد.

وینتر خاطرنشان کرد: گزارش های رسیده حاکی است داعش سر از بدن کودکان جدا کرده و یا آنها را به صلیب کشانده و یا زنده در آتش سوزانده است. شمار زیادی از کودکان نیز در اثر بمباران ها و یا گلوله باران ها و یا در اثر خشکسالی، گرسنگی و یا گرما جان خود را از دست داده و یا به شدت زخمی شده اند.

وی اظهار داشت: عناصر گروه جنایتکار داعش همچنین بطور سازمان یافته تجاوز جنسی را در برنامه های روزمره خود گنجانده اند و در همین راستا کودکان را ربوده و از آنها سوء استفاده جنسی می کند.

کارشناسان مستقل که 18 نفر هستند و در تهیه گزارش سازمان ملل مشارکت داشتند، از مقامات عراق خواستند همه تدابیر لازم برای نجات کودکان از دست داعش را به کار ببندند و جنایتکاران را به سزای اعمال خود برسانند.

عناصر گروه تروریستی داعش پس از اشغال تعدادی از مناطق عراق و سوریه، زنان را به بردگی گرفته و به آن ها تجاوز کردند و بر املاک و دارایی صدها تن از شهروندان غیرمسلمان چنگ انداختند.

این گروه همچنین به دلیل انگیزه های طایفه ای و سیاسی، اعدام های دسته جمعی به راه انداخته و با مخالفان خود به شکل های مختلف با خشونت برخورد کرده است و همین امر باعث شده تا نهادهای دینی اقدامات داعشی ها را محکوم و تاکید کنند که این گونه اقدامات هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها