کارشناس لبنانی: داعش ساخته آمریکا است

کارشناس لبنانی: داعش ساخته آمریکا است
پنج‌شنبه 16 بهمن 1393 - 17:19

کارشناس سیاسی لبنانی، جنگ آمریکا با داعش را غیرواقعی و نمایشی اعلام و خاطرنشان کرد که داعش ساخته آمریکا است تا اهداف و منافع اش را در منطقه خاورمیانه محقق کند.

"حکمت شحرور" نویسنده و کارشناس سیاسی لبنانی روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: همگان می دانند که امارات جزو اولین کشورهایی بود که به ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش پیوست و هم اکنون درپی قتل وحشیانه معاذ الکساسبه خلبان اردنی به دست داعش، اعلام می کند که امنیت خلبانانش به خطر افتاده است.
شحرور افزود: عبدالله دوم پادشاه اردن، پس از سفر به آمریکا اعلام کرد که جنگی تمام عیار علیه داعش آغاز خواهد کرد و روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت که امارات درپی خروج از ائتلاف مبارزه با داعش است و این امر نشان می دهد که کشورهای عربی در مبارزه با داعش مواضع متناقضی اتخاذ کرده اند. 
این کارشناس لبنانی خاطرنشان کرد: همه جهانیان می دانند که ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا، در مبارزه با داعش جدی نیست و نمی خواهد مواضع اصلی این گروه تروریستی را تخریب کند و جهانیان نیز در باره نمایشی بودن جنگ آمریکا و متحدانش با داعش اجماع نظر دارند.
شحرور خاطرنشان کرد: شاید یکی از خواسته های امارات جنگیدن واقعی با داعش باشد ولی نمی تواند این خواسته اش را علنی کند و شاید فشارهایی به عراق برای احداث فرودگاه های خاص جنگنده های ائتلاف اِعمال می شود.
وی افزود: هدف داعش از سوزاندن معاذ الکساسبه پیشبرد نقشه های خود است و ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، هنگام تصرف موصل اعلام کرد که سربریدن نیمی از عملیات داعش را تشکیل خواهد داد و هم اکنون گروه تحت امر خود را به افزایش اقدامات تروریستی تحریک می کند.
این کارشناس لبنانی تصریح کرد، داعش ابزاری بیش نیست و برای ارعاب ملت ها و نظام های حاکم منطقه فعالیت می کند و ائتلاف مبارزه با داعش هم اکنون با مرحله جدیدی مواجه است به طوری که یا باید فعالیت خود را گسترش و توسعه بدهد یا اینکه به بهانه به خطر افتادن امنیت برخی از متحدانش فعالیت خود را کاهش دهد.
MKH-4-22:54 

پربیننده ترین خبرها