پارلمان اروپا دیدار با جنایتکار تیپ "گولانی" را لغو کرد

پارلمان اروپا دیدار با جنایتکار تیپ
جمعه 17 بهمن 1393 - 20:22

پارلمان اروپا دیدار با فرمانده جنایتکار تیپ نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به "گولانی"را به علت نقش او در کشتار ملت فلسطین در جنگ غزه لغو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت خبری "فلسطین"، پارلمان اروپا دیداری را که قرار بود میان سرتیپ "یوآف مردخای" افسر جنایتکار رژیم اسرائیل و هیئتی از اعضای پارلمان برگزار شود، لغو کرد.

این افسر صهیونیست نقش مهمی در حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه در سال های 2008 – 2009 داشت و قرار بود با هیات پارلمان اروپا در امور روابط با پارلمان رژیم اسرائیل دیدار کند.

براساس بیانیه فراکسیون چپگرایان پارلمان اروپا، قرار بود این دیدار روز گذشته انجام شود که در آخرین لحظه لغو شد.

این اقدام به خاطر فشارهای فراکسیون چپگرایان اروپای متحد در پارلمان اروپا لغو شد.

در بیانیه این فراکسیون آمده است: مردخای فرمانده یکی از گردانهای تیپ گولانی از واحدهای ویژه و نخبه ارتش اسرائیل است که در جنگ 23 روزه مسئول گلوله باران غزه بود. در این جنگ بیش از 1400 فلسطینی شهید شدند. 

"مارتینا اندرسون" نماینده ایرلندی پارلمان و رییس هیات پارلمان اروپا در امور روابط با مجلس قانونگذاری فلسطین از این اقدام استقبال کرد و گفت: ما مخالف این دیدار بودیم. نمی توانیم از شخصی با این سابقه در پارلمان اروپا استقبال کنیم. او فردی است که دستش به خون آلوده است.

"ماریسا ماتیاس" نماینده پرتغالی پارلمان اروپا نیز، اعطای فرصت به این فرد برای سخنرانی را مشروعیت بخشیدن به نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر دانست.

وی گفت: نهادهای اتحادیه اروپا به جای استقبال از افرادی که در سرکوب و تبعیض نژادی مداخله داشته اند، باید به اسرائیل جهت التزام به قوانین بین المللی و قعطنامه های سازمان ملل متحد فشار بیاورند. ما باید مسئولان نقض حقوق بشر در سرزمین های فلسطینی اشغالی را به عدالت بسپاریم. 

 

پربیننده ترین خبرها