هلاکت 152 نفر از عناصر داعش در عراق و سوریه

هلاکت 152 نفر از عناصر داعش در عراق و سوریه
جمعه 17 بهمن 1393 - 23:09

نیروهای امنیتی عراق و یگان های کرد در منطقه عین العرب سوریه در عملیات جداگانه خود توانستند 152 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش را در این دو کشور به هلاکت برسانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از السومریه نیوز، در درگيري ميان عناصر گروه تروريستي داعش با يگان هاي كرد درمنطقه " قره موع " در ريف شهر عين العرب در مرز سوريه با ترکیه، 11 نفر از عناصر اين گروه به هلاكت رسيدند و يكی از اتباع مسلح تركيه نیز اسير شد. 3 نفر ديگر از آنان توانستند فرار كرده و خود را تسليم يگان مرزي تركيه كردند.

در همین حال، وزارت كشور عراق روز جمعه از كشته شدن 25 نفر از عناصر گروه داعش و خنثي شدن 20 بمب در استان هاي الانبار و صلاح الدين خبر داد.

" سعد معن " سخنگوي وزارت كشور عراق روز جمعه در بيانيه اي اعلام كرد: نيروهاي واكنش سريع وزارت كشور درعمليات خود موفق شدند که 25 تروريست داعش را به هلاکت برسانند و 20 بمب را در مناطق بيجي و الحوز در استان هاي صلاح الدين و الانبار خنثي كنند.

يك منبع در فرماندهي پليس استان صلاح الدين نيز گفت: بيش از 40 نفر از عناصر داعش در حملات جنگنده هاي ائتلاف ضد داعش در شمال تكريت كشته شدند و نيروهاي امنيتي، پل هيونداي در جنوب منطقه بيجي را به کنترل خود درآوردند.

منبع ياد شده افزود: جنگنده هاي ائتلاف جمعه شب برخي از مواضع وابسته به داعش را در مناطق السكك، العصري و الصناعي در مركز منطقه بيجي و نيزمنطقه الصينيه در غرب بيجي (40 كيلومتري شمال تكريت) بمباران كردند كه بر اثر آن بيش از 40 نفر از عناصر اين گروه به هلاكت رسيدند و ده دستگاه خودروي متعلق به آنان و 8 منزل سكونت آنان منهدم شد.

اين منبع همچنين اعلام كرد: نيروهاي تحت فرماندهي عمليات صلاح الدين و فرماندهي پليس صلاح الدين و نيروهاي واكنش سريع با پشتيباني نيروهاي داوطلب مردمي توانستند خود را به تقاطع پل هيونداي در نزديك منطقه صنعتي در جنوب بيجي برسانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها