سخنگوی گردان های حزب الله عراق در گفتگو با العالم تشریح کرد؛

شکست عملیات نظامی آمریکا برای کمک به داعش + فیلم

شنبه 18 بهمن 1393 - 13:28

الانبار (العالم)- سخنگوی گردان های حزب الله عراق اعلام کرد که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، از داعش حمایت می کند.

"جعفر الحسینی" روز شنبه در گفت گو با شبکه العالم خاطرنشان کرد، ساعت ده شامگاه پنج شنبه، یک فروند بالگرد آمریکایی در یکی از ورزشگاه های شهر فلوجه به زمین نشست که نیروهای مردمی به طرف این بالگرد حرکت کرده و آن را هدف قرار دادند و در نتیجه بالگرد مجبور به برخاستن از زمین و فرار شد.
وی افزود: منطقه ای که این بالگرد در آنجا به زمین نشست تحت کنترل داعش است و نیروهای مردمی نیز در آنجا در حال هماهنگی با نیروهای امنیتی هستند. بنابراین، هیچ هواپیما یا بالگردی نمی تواند بدون هماهنگی با گردان های حزب الله در منطقه فرود بیاید و این تعجب برانگیز بود که این بالگرد در آسمان آن منطقه ظاهر شود.
الحسینی خاطرنشان کرد: ما از هدف قرار گرفتن این بالگرد اطمینان نداریم بلکه دیده شد که از زمین بلند شد و بر اساس منابعی که حزب الله دارد برخی از افراد از جمله عناصر داعش در اطراف بالگرد زخمی شدند.
وی تاکید کرد: همه از حمایت نیروهای ائتلاف بین المللی از عناصر مسلح داعش در مناطق تحت تسلط این گروه تروریستی اطلاع دارند و گردان های حزب الله اسناد محکمی در اختیار دارد که نشان می دهد ائتلاف بین المللی از عناصر داعش حمایت می کند. برخی از این اسناد را در اختیار نیروهای امنیتی قرار داده اند و برخی اسناد نیز در حال تهیه برای ارایه به افکار عمومی است، اما نیروهای نظامی درباره این مساله تحرکی از خود نشان نداده اند.
پیش از این نیز گزارشهای مختلفی در خصوص ارسال کمک برای عناصر داعش توسط هواپیماهای آمریکا با چتر و بالن منتشر شده است.
tt-6-22:30

پربیننده ترین خبرها