دعوت جنبش انصار الله از همه گروههای یمنی

دعوت جنبش انصار الله از همه گروههای یمنی
شنبه 18 بهمن 1393 - 15:15

صنعا (العالم)-جنبش انصارالله خواهان مشارکت ملی همه گروه ها و احزاب سیاسی، برای پایان دادن به بحران یمن شد.

"محمود الجنید" عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله روز شنبه درگفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ما همانگونه که 21 سپتامبر گذشته خواهان مشارکت ملی همه گروه ها واحزاب بودیم امروز نیز دستان خود را دراز کرده و می گوییم فرصت برای پیوستن این گروه ها به کاروان انقلاب فراهم است و ما نیز استقبال می کنیم زیرا یمن برای همه گنجایش دارد.

وی با اشاره به شادمانی یمنی ها پس از صدور اعلامیه قانون اساسی افزود: مردم یمن رنج زیادی کشیده اند ومنتظر لحظه اعلام قانون اساسی بودند.

عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله تاکید کرد، کمیته های انقلابی پس از بن بست سیاسی، رکود و سهل انگاری برخی احزاب سیاسی که به جنگ، مشکلات و بحران در اداره کشور عادت کرده اند، توانست با صدور اعلامیه قانون اساسی راهکاری برای مشکلات یمن پیدا کند به گونه ای که مردم یمن به خاطر این مناسبت بزرگ جشن گرفته و درحال شادمانی هستند.

الجنید افزود: برخی گروه ها با اعلامیه قانون اساسی مخالف بوده، برای مذاکرات سیاسی مانع تراشی کرده و مسوول تلف شدن و از دست رفتن فرصت هایی هستند که ما پیش از این منتظر چنین دستاوردی بودیم.

الجنید با اشاره به سخنرانی سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصار الله، که قرار است امروز، شنبه ایراد شود، گفت: الحوثی در سخنرانی خود از مردم یمن دعوت خواهد کرد تا از این دستاورد بزرگ انقلابی حمایت کنند و همه گروه های سیاسی را به مشارکت ملی دعوت خواهد کرد و پیام هایی به محافل بین المللی و کشورهای منطقه ارسال خواهد کرد مبنی بر این که، منافع کشورها در یمن تضمین شده و هدف از این انقلاب، احترام متقابل به روابط بین المللی است و ما در چارچوب احترام به حاکمیت، امنیت و ثبات کشور، آماده همکاری مشترک هستیم.

 گفتنی است مردم یمن در بسیاری از استانها و مناطق مختلف این کشو، دیروز، جمعه، کمی پس از صدور اعلامیه قانون اساسی توسط کمیته های انقلابی که شرایط مرحله انتقالی کشور را فراهم خواهد کرد، به جشن و شادمانی پرداختند. آسمان صنعا و دیگر استانها نیز شاهد نورافشانی بود.

کمیته های انقلابی روز گذشته در نشست بزرگی که با حضور احزاب سیاسی در کاخ ریاست جمهوری صنعا برگزار شد، اعلامیه قانون اساسی را که خواهان تشکیل شورای ملی به جای پارلمان و شورای ریاست جمهوری بود، قرائت کردند و مسوولان ذی ربط دوره انتقالی، نیز برای تشکیل دولت و به ثمر رساندن مفاد این اعلامیه طی دو سال  تلاش خواهند کرد.

tt-6-22:30

پربیننده ترین خبرها