مخالفت شورای همکاری با تحولات مردمی یمن

مخالفت شورای همکاری با تحولات مردمی یمن
شنبه 18 بهمن 1393 - 17:49

العالم ـ کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امروز شنبه مخالفت خود با تحولات یمن به دست حوثی ها را ابراز داشته و از آن به عنوان کودتا یاد کردند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، شورای همکاری خلیج فارس با انحلال پارلمان و تاسیس شورای ریاستی برای اداره امور کشور توسط حوثی ها مخالفت کردند.

این شورا از مقر خود ریاض با صدور بیانیه ای اعلام کرد : " این کودتای حوثی اقدامی خطرناک است که تحت هیچ شرایطی نمی توان آن را قبول کرد و با رویکرد تعددگرایی و همزیستی که جامعه یمن با آن آشناست، تناقض آشکار دارد. همچنین امنیت یمن و ثبات و حاکمیت و وحدت آن را در معرض خطر قرار می دهد".

شورای همکاری خلیج فارس متشکل از عربستان، بحرین، امارات، کویت، عمان و قطر است.

کمیته های انقلابی روز گذشته در نشست بزرگی که با حضور احزاب سیاسی در کاخ ریاست جمهوری صنعا برگزار شد، اعلامیه قانون اساسی را که خواهان تشکیل شورای ملی به جای پارلمان و شورای ریاست جمهوری بود، قرائت کردند و مسوولان ذی ربط دوره انتقالی، نیز برای تشکیل دولت و به ثمر رساندن مفاد این اعلامیه طی دو سال  تلاش خواهند کرد.

مردم یمن در بسیاری از استانها و مناطق مختلف این کشو، کمی پس از صدور اعلامیه قانون اساسی توسط کمیته های انقلابی که شرایط مرحله انتقالی کشور را فراهم خواهد کرد، به جشن و شادمانی پرداختند. آسمان صنعا و دیگر استانها نیز شاهد نورافشانی بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها