اولین گام مردان مبارک برای بازگشت به قدرت

اولین گام مردان مبارک برای بازگشت به قدرت
يکشنبه 19 بهمن 1393 - 18:07

سیاستمداران دوران "حسنی مبارک" دیکتاتور مخلوع مصر با اعلام نامزدی خود برای انتخابات پارلمانی می خواهند موافقت یا مخالفت مردم با بازگشت خود به عرصه سیاسی را بیازمایند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الاهرام" مصر به نقل از "احمد عز" یکی از اعضای ارشد حزب منحل "ملی دمکراتیک" ( حزب حسنی مبارک) گزارش داد: من برای انتخابات مجلس نمایندگان نامزد خواهم شد.
حزب ملی دمکراتیک در سال 2011 و پس از سرنگونی حسنی مبارک، منحل شد.
احمد عز و بسیاری دیگر از سیاستمداران و تجار دوران مبارک پس از انقلاب 25 ژانویه 2011 بازداشت شدند.
دادگاه های مصر بارها حکم حبس احمد عز را به اتهام فساد صادر کردند، ولی در نهایت دیوانعالی قضایی احکام صادر شده را لغو کرد . 
انتخابات مجلس نمایندگان مصر در 2 مرحله برگزار خواهد شد که مرحله اول در 14 استان و مرحله دوم در 13 استان دیگر برگزار می شود.
مرحله اول انتخابات برای مصری های خارج کشور روزهای 21 و 22 مارس 2015 و برای مصری داخل کشور روزهای 22 و 23 همان ماه برگزار خواهد شد .
مرحله دوم انتخابات نیز برای مصری های خارج کشور روزهای 25 و 26 آوریل 2015 و برای مصری های داخل کشور روزهای 26 و 27 همان ماه برگزار خواهد شد .
نتایج نهایی همه مراحل انتخابات مجلس نمایندگان نیز روزهای 11 و 12 مه 2015  اعلام خواهد شد . 

حسنی مبارک و فرزندانش علاء و جمال و همه اطرافیانش در چهارمین سالگرد انقلاب مردم مصر از همه اتهامات جنایی و فساد مالی تبرئه شده اند و اکنون فقط حبیب العادلی وزیر کشور دوران مبارک به اتهام فساد مالی در زندان است. در مقابل محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده و همه سران ارشد و اعضا و شمار قابل توجهی از هواداران اخوان المسلمین مصر اکنون در زندان هستند، و برخی از آنان به اعدام و برخی نیز به تحمل زندان ابد و یا بسیار طولانی محکوم شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها