شباهت یک نهاد سعودی به داعش

شباهت یک نهاد سعودی به داعش
دوشنبه 20 بهمن 1393 - 12:07

نویسنده و روزنامه نگار عربستانی اقدامات نهاد موسوم به "امر به معروف و نهی از منکر" عربستان سعودی را شبیه به تفکرات افراطی داعشی دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "قینان الغامدی" در مصاحبه با شبکه «روتانا» بر مخالفت خود با بسیاری از اقدامات نهاد موسوم به "امر به معروف" تاکید کرد و گفت: وادار کردن مردم به اقامه نماز و پوشاندن چهره زنان و اقداماتی که نیروهای این نهاد در بازارها انجام می دهد، تفکر افراطی داعشی است و رفتارهای اکثریت اعضای این نهاد را عقل نمی پذیرد چه برسد به دین.

وی هشدار داد: تا زمانی که دولت، جامعه را از خطر تفکر افراطی آگاه نکند، در مقابله با آن موفق نخواهد شد؛ دولت باید برای بررسی تفکر افراطی کمیته ای از اندیشمندان و فقها و حقوقدانان تشکیل دهد. 

الغامدی افزود: فتواهای ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب سیاسی بوده، و این دو پیامبر نیستند؛ و سخنان آن ها قرآن نیست و باید آنچه را که با شرایط معاصر تناقض دارد، کنار گذاشت.  

وی اظهار داشت: ادعای بازداشت او از سوی دولت به علت دیدگاههایش به اعتبار دولت خدشه وارد می کند، دولت نمی تواند کسی را به علت عقیده بازداشت کند؛ و دوران بازداشت انسانها به علت افکار و عقیده گذشته است.

 

 

 

 

پربیننده ترین خبرها