نظر شخصیتهای فلسطینی در غزه درباره انقلاب اسلامی

سه شنبه 21 بهمن 1393 - 22:11

غزه ( العالم ) - شخصیت های فلسطینی در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم خاطرنشان کردند : یاری و پشتیبانی انقلاب اسلامی ایران از مقاومت فلسطین باعث شده مقاومت به قدرت کنونی دست یابد و مسجد الاقصی و فلسطین بار دیگر در اذهان اعراب و مسلمانان در سرتاسر جهان زنده شود.

"طلال ابوظریفه" عضو دفتر سیاسی جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین روز سه شنبه به خبرنگار العالم گفت: ما در غزه و فلسطین، ایران را حامی مقاومت فلسطین و ادامه دهنده آن می دانیم که در راه امام خمینی (قدس سره ) گام برمی دارد . ما به راه خود تا پایان بخشیدن به اشغالگری و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس ادامه خواهیم داد .

"هشام سالم" مسوول جنبش فلسطینی "الصابرین" نیز تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی رضوان الله تعالی علیه باعث شد مقاومت فلسطین بتواند به قدرت کنونی خود دست یابد.

سالم اظهار داشت: ما در سالروز انقلاب اسلامی ایران باید خاطرنشان کنیم که امام خمینی با شکل بخشیدن به انقلاب اسلامی در ایران توانست دستاوردهای بسیاری برای جهان عرب و اسلام به همراه داشته باشد به گونه ای که ما امروز به یک قدرت در سطح جهان تبدیل شده ایم .

"نائل ابوعوده" یکی از رهبران جنبش مجاهدین فلسطین در گفتگو با خبرنگار العالم تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران نه تنها برای ایرانیان بلکه برای امت اسلامی خیزش ایجاد کرد.

ابوعوده اظهار داشت: امام خمینی با اندیشه و خط مشی جدید خود باعث شد تا امت مسلمان بار دیگر مجد و عظمت خود را بازیابد.

وی افزود : ما در گروههای مقاومت و جنبش مجاهدین باید خاطرنشان کنیم که حمایت مستمر ایران از فلسطین باعث شد تا بیت المقدس و فلسطین بار دیگر در اذهان تمامی اعراب و مسلمانان زنده و پویا شود.

"خالد الازبط" سخنگوی جنبش مقاومت مردمی فلسطین توضیح داد : انقلاب اسلامی ایران یک نقطه شروع و بیداری جدید برای اندیشه مقاومت در منطقه بشمار می رود .

 الازبط افزود : انقلاب اسلامی ایران نه تنها برای محور مقاومت و کشورهایی که در این محور بسر می برند بلکه برای جهان عرب و امت مسلمان و حتی غرب بیداری فکری بخشید و آنها را متوجه کرد که در این جهان یک موضوع محوری و مرکزی وجود دارد و ملتی به نام ملت فلسطین در اشغال بسر می برد .

"نهاد رشوان" روزنامه نگار فلسطینی در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت : نکته قابل ملاحظه و حائز اهمیت در مورد موضوع فلسطین آن است که همزمان با طلوع خورشید انقلاب اسلامی و ایستادگی صادقانه و راستین و حمایت مادی و معنوی انقلاب از ملت مظلوم فلسطین نحوه ارتباط با فلسطین و حمایت از مسجد الاقصی به شکل دراماتیک تغییر یافت.

پربیننده ترین خبرها