درخواست نماینده سازمان ملل برای لغو محاصره غزه

درخواست نماینده سازمان ملل برای لغو محاصره غزه
سه شنبه 21 بهمن 1393 - 22:29

هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در سرزمین های فلسطینی لغو محاصره نوار غزه ، بازسازی ویرانه های به جا مانده از تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی و گشوده شدن گذرگاه زمینی رفح را خواستار شد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، "جیمز رولی" در گفتگویی مطبوعاتی در بیمارستان الشفاء در شهر غزه با اعلام این مطلب افزود : محاصره تحمیل شده بر باریکه غزه به شدت بر فرآیند خدمات رسانی و ارائه کمکهای بهداشتی ، پزشکی و بشردوستانه تاثیر منفی گذاشته است .

وی افزود : محاصره نوار غزه توسط اسراییل باید خاتمه یابد تا بتوان به مردم ساکن غزه خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه داد و به رنج و محرومیت بیماران خاتمه داد .

وی از مقامات مصر خواست تا گذرگاه زمینی رفح را بگشایند تا بیماران بتوانند برای معالجه و درمان از غزه خارج شوند و کمکهای پزشکی وارد غزه شود.

این مقام سازمان ملل از کشورهایی که قول داده بودند هزینه بازسازی ویرانه های به جا مانده از تجاوز وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را بپردازند ، خواست تا به تعهد خود عمل کنند.

رژیم صهیونیستی در ژوئیه گذشته با نوار غزه وارد نبرد شد که 51 روز به طول انجامید. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در این حملات وحشیانه بیش از دو هزار فلسطینی شهید و تقریبا یازده هزار تن مجروح شدند.

وزارت کار و امور اجتماعی و مسکن نوار غزه نیز اعلام کرد که بطور کلی 28 هزار و 366 واحد مسکونی در این نبرد آسیب دیده است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل این جنگ باعث آواره شدن تقریبا 100 هزار فلسطینی شد که اکثر آنها هنوز نزد خویشاوندانشان بسر می برند و یا در خانه های اجاره ای زندگی می کنند. همچنین در حدود 15 هزار آواره در مدارس متعلق به آژانس امدادرسانی سازمان ملل به پناهجویان فلسطینی "آنروا" بسر می برند .

کشورهای عرب و بین الملل در اکتبر گذشته متعهد شدند تقریبا 5/4 میلیارد دلار به غزه کمک کنند که نیمی از آن به بازسازی نوار غزه اختصاص خواهد یافت و نیمی دیگر برای تامین مایحتاج عمومی فلسطینیان صرف خواهد شد . این در حالی است که بازسازی ویرانه های جنگ اخیر در غزه تا کنون آغاز نشده است .

پربیننده ترین خبرها