شخصیتهای عراقی: انقلاب اسلامی، هویت واقعی اسلام را احیا کرد

چهارشنبه 22 بهمن 1393 - 10:31

بغداد (العالم)- شخصیت های عراقی تاکید کردند که انقلاب اسلامی به عنوان نقطه عطف تاریخی بزرگ، هویت واقعی اسلامی را احیا کرد و اسلام را به صحنه زندگی بازگرداند.

"شیخ مجید العقابی" روحانی برجسته عراقی در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: پس از گذشت سالیان متمادی و پشت سرگذاشتن مراحل مختلف اسلامی، انقلاب اسلامی ایران با شیوه ای نوین، نظام سیاسی مبتنی بر اسلام و قرآن را پی ریزی کرد؛ شیوه ای که اصول و ارکان واقعی زندگی را پیش روی انسان امروزی قرار می دهد.

شیخ العقابی افزود: امام خمینی "قدس سره" با ترسیم چارچوب قانون اساسی انقلاب اسلامی ایران، بندهای اساسی در آن گنجاند که پس از مدتی این بندها جهانی شد.

"شیخ یوسف الناصری" دبیرکل شورای علمای عراق نیز به العالم گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها به تزلزل تاج و تخت طاغوتیان اکتفا نکرد بلکه در عین حال دست مستضعفان را گرفت و آنها را به سوی ایجاد نظامی عادل، اقتصادی آزاد، آزادی های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیش برد.
وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران امروز تک روی و یک قطبی شدن  سیاسی جهان را درهم شکسته و دست مستضعفان را گرفته و آنها را به سوی رهایی و نجات و ایستادن در برابر فتنه گری ها رهنمون شده است، گفت: این انقلاب دربرابر همه تحرکات فرقه گرایانه و تمام طغیانگران و سیاست های استکبار جهانی ایستاده است.

"کامل الجزایری" استاد حوزه عملیه نجف اشرف در گفت وگو با العالم تصریح کرد که انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی قدس سره، دستاوردهای بزرگی را محقق کرده است که احیای اسلام واقعی و بازگرداندان آن به صحنه زندگی، مهم ترین دستاورد آن محسوب می شود.

"احسان الشمری" رئیس مرکز اندیشه سیاسی در عراق نیز در گفت وگو با العالم، انقلاب اسلامی ایران را نقطه عطف تاریخی بزرگ و مهمی نه تنها درایران بلکه در سطح جهان اسلام و عرب توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد که انقلاب اسلامی ایران، هویت واقعی اسلامی را احیا کرد و در پویایی و بصیرت عقل و چشم مسلمانان در قبال بسیاری از مسائلی که استعمارگران و طغیانگران برای تغییر چهره منطقه ترسیم کرده بودند، نقش آفرینی کرد.

پربیننده ترین خبرها