درخواست نروژ، قبل از دادگاه استیناف نبیل رجب

درخواست نروژ، قبل از دادگاه استیناف نبیل رجب
چهارشنبه 22 بهمن 1393 - 12:07

دولت نروژ با درخواست لغو اتهام های مطرح شده علیه نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، تاکید کرد که بسیاری در این کشور به علت اظهار نظر بازداشت و روانه زندان شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت نروژ از رژیم آل خلیفه خواست نبیل رجب مدافع حقوق بشر را از همه اتهام های مطرح شده تبرئه کند.
قرار است جلسه دادگاه استیناف امروز چهارشنبه در خصوص رای دادگاه در تاریخ 20 ژانویه برگزار شود؛ قاضی نبیل رجب را به اتهام اظهار نظر علیه وزارت کشور به شش ماه زندان محکوم کرده است.
دولت نروژ با صدور بیانیه ای اعلام کرد از زمان آغاز تحرکات انقلابی در آغاز سال 2011 در بحرین، وضع حقوق بشر در این کشور بسیار تنزل یافته است و علت اتهام زنی ها به نبیل رجب نیز فعالیت های حقوقی و سیاسی او و نیز دفاع او از خواسته های ملت بحرین است و پس از بازگشت از سفر اروپایی که در آن درخصوص حقوق بشر کشورش سخن گفت بازداشت شد.
دولت نروژ در ادامه افزوده است: حکم علیه نبیل رجب نمونه دیگری از دشواری و سختی وضع مدافعان حقوق بشر در بحرین است، و بسیاری از مدافعان وفعالان حقوقی در زندان به سر می برند و احکام شدیدی علیه آنها صادر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها