شخصیتهای مغربی: ایران حامی واقعی فلسطین است

چهارشنبه 22 بهمن 1393 - 14:10

رباط ( العالم )- شخصیت های سیاسی و رسانه ای مغربی تاکید کردند که انقلاب اسلامی ایران پشتیبان و حامی واقعی مقاومت فلسطین و همه گروه های انقلابی عربی بوده است.

"خالد السفیانی" دبیر کل سابق کنگره ملی عربی در گفتگو با شبکه العالم تأکید کرد: ایران پشتوانه واقعی مقاومت است و این حمایت صرفا در سخن و حرف نیست.

السفیانی اظهار داشت: ایران چه در تجاوزگری به غزه و چه در تجاوزگری به لبنان و یا تجاوزگری به هر منطقه عربی اسلامی حامی مقاومت است.
"احمد ویحمان" رئیس دیده بان ضد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مغرب نیز به خبرنگار العالم تأکید کرد: این انقلاب مبارک از زمان تحقق آن دینی بر گردن هر شخص مسلمان، عرب و بلکه هر آزاده ای در جهان  دارد.
ویحمان افزود: عرب ها، مسلمانان و آزادگان در جهان هرگز فراموش نخواهند کرد،  همان روزی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید همان روز نیز سفارت فلسطین در تهران به جای سفارت رژیم صهیونیستی ایجاد شد، سفارتخانه ای که قبل از انقلاب اثری از آن وجود نداشت.
"سعد السهیلی" وکیل مدافع و فعال حقوقی مغربی نیز در این خصوص به شبکه العالم گفت: این انقلاب در واقع برآیند عملکرد ملت ایران است و هیچ دست بیگانه ای در آن دخیل نبوده است؛ و در واقع نتیجه عملکرد جامعه ای برای رسیدن به آزادی است و بیانگر باور مردم ایران بدون دخالت دیگران است. ما در جوامع عربی به این انقلاب افتخار و تاکید می کنیم که ایران با این انقلاب توانست به قدرت منطقه ای تبدیل شود.
tt-11-10:30

پربیننده ترین خبرها