پاکستان: عربستان، قطر و بحرین حامی تروریسم هستند

پاکستان: عربستان، قطر و بحرین حامی تروریسم هستند
چهارشنبه 22 بهمن 1393 - 22:22

یک مقام مسئول در وزارت کشور پاکستان حمایت مالی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان را یکی از مهم ترین دلایل اقدامات تروریستی در کشورش عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مقام مسئول در وزارت کشور پاکستان گفت: کشورش نگرانی خود را از رفتار برخی کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه عربستان، قطر و بحرین اعلام کرده است. اسلام آباد بویژه بعد از عملیات تروریستی دسامبر گذشته به یک مدرسه که به کشته شدن 136 دانش آموز پاکستانی منجر شد، از این کشور خواسته است که مانع سرازیر شدن اموال از این کشورها برای تروریست ها شوند.

پایگاه مرآه البحرین نوشت: "ریاض حسن پیرزاده" وزیر هماهنگی میان ایالت های پاکستان خاطرنشان کرده است که اموالی که از عربستان برای تروریست های ارسال می شود، یکی از مهم ترین دلایل اقدامات تروریستی در کشورش است.

از سوی دیگر، درحالی که یک وزیر پاکستانی پیشتر، عربستان را به متزلزل ساختن ثبات جهان اسلام با دلارهای حاصل از فروش نفت متهم کرده بود، عربستان سعودی روز گذشته این اتهامات را تکذیب کرد.

سفارت عربستان در اسلام آباد در این خصوص تاکید کرد که عربستان با دقت تمام اوضاع را کنترل می کند تا اموال خیریه و انسان دوستانه به دست عناصر افراطی نرسد.

وزارت کشور پاکستان عقیده دارد که شمار زیادی از مدارس و مجالس اسلامی در پاکستان تحت حمایت مالی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس قرار دارند و این نگرانی وجود دارد که این اموال به دست افراد مسلح مرتبط با القاعده و طالبان برسد.

سفارت عربستان نیز با بیان این که به صورت مستقیم اموال خیریه را در اختیار مجالس و مساجد و یا موسسات دینی قرار نمی دهد، خاطرنشان کرد که در صورتی که درخواستی برای دریافت کمک مالی ارائه شود، سفارت عربستان در اسلام آباد آن را به دولت پاکستان محول می کند.

این درحالی است که کارشناسان امور امنیتی عقیده دارند که مبالغ کلانی از طریق شبکه ای محرمانه متشکل از افرادی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حواله و جابجا می شود که ممکن است در حمایت از تندروهای پاکستان بکار گرفته شود.

پربیننده ترین خبرها