هدایت عملیات بازپس گیری شهر موصل به عهده عراق است

هدایت عملیات بازپس گیری شهر موصل به عهده عراق است
پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 - 12:25

العالم- مقام های آمریکا از مشارکت این کشور برای بازپس گیری شهر موصل از تروریست های داعش تحت فرماندهی عراق خبردادند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مسئولان واشنگتن با اشاره به اینکه آمریکا سریعتر از ارتش عراق برای بازپس گیری شهر موصل اقدام نخواهد کرد، تاکید کردند: عملیات زمینی برای بازپس گیری مناطق تحت کنترل داعش در عراق به فرماندهی ارتش عراق خواهد بود.

سومریه نیوز به نقل از خبرگزاری ترکی آناتولی گزارش داد: "جان كربي" سخنگوي وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" گفت: ما قصد نداریم سریع تر از ارتش عراق به سوی موصل برویم.

کربی با اشاره به آمادگی آمریکا برای کمک به ارتش عراق در بازپس گیری شهرهای تحت کنترل تروریست های داعش، افزود: ما چهار پایگاه آموزشی در عراق داریم که در زمان حاضر فعال بوده و بر این باوریم که آموزش ها به خوبی صورت گرفته است.

در همین حال پیشتر جان آلن، مشاور باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش گفته بود: ظرف چند هفته آینده حملات زمینی گسترده‌ای را به رهبری ارتش عراق علیه داعش آغاز کرده و تمامی مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی را بازپس می‌گیریم و این حمله تحت حمایت و پوشش هوایی ائتلاف صورت می‌گیرد.

در همین حال "جنیفر بساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: این عملیات به فرماندهی ارتش عراق خواهد بود.

شهر موصل از زمان اشغال بدست گروهک تروریستی داعش از دهم جولای 2014 تاکنون و تلاش تروریست ها برای تحمیل دیدگاههای افراطی خود به همه جوانب زندگی مردم این منطقه، با بحران شدید امنیتی و انسانی دست و پنجه نرم می کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها