نماینده آمریکایی: ما باعث ورود تروریستها به عراق شدیم

نماینده آمریکایی: ما باعث ورود تروریستها به عراق شدیم
پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 - 20:46

یکی از نمایندگان کنگره آمریکا گفت که لشکرکشی آمریکا به عراق باعث سرازیر شدن تروریست ها به عراق و سپس سوریه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کریس مورفی نماینده حزب دمکرات کنگره آمریکا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "سی.ان.ان" اعلام کرد: مداخله نظامی آمریکا در عراق در یک دهه گذشته باعث انتقال افراطیون و تروریست ها از مناطق مختلف جهان به عراق و سوریه شد و من نمی دانم که چرا ما باید تجربه قبلی را تکرار کنیم .

وی افزود: همه ما از کشته شدن گروگان ها (در دست داعش) ناراحت هستیم و اگر نیروهای زمینی به عراق اعزام کنیم، این نیروها به آماج حملات تروریست هایی تبدیل خواهند شد که تلاش خواهند کرد خود را از مناطق مختلف خاورمیانه و جهان به عراق برسانند.

مورفی تصریح کرد: مداخله نظامی آمریکا در عراق فقط باید منحصر به اموری مانند قتل یک عضو ارشد داعش یا اجرای عملیات نجات شود.

نماینده دمکرات کنگره آمریکا از احتمال روی کارآمدن یک رئیس جمهور از حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آینده ابراز نگرانی کرد و گفت که وی از مجوز کنگره برای نبرد با داعش به منظور اعزام نیروهای زمینی به عراق سوء استفاده خواهد کرد.

مورفی افزود: مداخله نظامی آمریکا در عراق، نیروهای اعزامی را به آماج حملات گروه های افراطی تبدیل خواهد کرد. 

وی خاطرنشان کرد: اگر یک رئیس جمهور از حزب جمهوری خواه در آمریکا روی کار بیاید و با استناد به مجوز کنگره درباره مبارزه با داعش بخواهد نیروی زمینی به عراق بفرستد، با اینکار در واقع خواست حزب جمهوریخواه را عملی خواهد کرد اما مردم آمریکا با این خواسته مخالف هستند.

 

پربیننده ترین خبرها