جزئیات جدید کمکهای آمریکا به داعش فاش شد

جزئیات جدید کمکهای آمریکا به داعش فاش شد
پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 - 22:26

شبکه "الاتجاه" جزئیات جدیدی در مورد بالگردها و هواپیماهای آمریکایی که به عناصر گروه تروریستی داعش در عراق کمک می رسانند، فاش کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم ، منابع آگاه امنیتی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی الاتجاه خاطرنشان کردند: " در ساعت 11.21 صبح به وقت محلی روز دوم فوریه 2015 دو بالگرد آمریکایی مدل شینوک از یکی از پایگاههای آمریکا در فرودگاه بین المللی بغداد به سمت مناطق شمال برای انجام یک ماموریت بسیار محرمانه به پرواز درآمدند. ستاد فرماندهی عملیات دجله در ساعت 20 مسیر حرکت این دو بالگرد را در نزدیکی الخماره و دریاچه حمرین و مزرعه الکبیسی و منطقه قره تپه کشف کرد. این دو بالگرد در ساعت 57/19 در منطقه خان بنی سعد از صحفه رادار محو شدند و به دلیل نبود رادارهای ردیاب در سطح پایین مشخص نشد که آیا فرود آمده اند و یا به پرواز خود ادامه داده اند."

اطلاعات رسیده حاکی است: طرفهای ذیربط در عراق از ستاد فرماندهی عملیات دجله خواستند تا این موضوع را پیگیری کند. این ستاد در همان زمان از طرف آمریکایی خواستار ارائه توضیحات شد اما هیچگونه توضیحی دریافت نکرد.

اطلاعات رسیده همچنین حاکی است: " دولت عراق توانسته است این دو بالگرد را تا قبل از رسیدن به فرودگاه اربیل در ساعت 21,45 در شماری از مناطق استان دیالی ردیابی کند. دو بالگرد مزبور در آنجا والی جدید کرکوک موسوم به ابوقتیبه الجنابی را فرود آوردند؛ در حالکیه خودروی لندکروز مشکی رنگ زره پوش دارای پلاک شماره 557018 انتظارش را می کشید و خودرو به سمت خیابان المحافظه در شهر اربیل رهسپار شد و الجنابی یک روز را در آنجا بسر برد تا آنکه توسط همان خودرو، این سرکرده گروهک تروریستی داعش به کرکوک رسانده شد.

چند روز پس از رسیدن ابوقتیبه الجنابی به کرکوک، عناصر گروهک تروریستی داعش حمله خود به این شهر را آغاز کردند و توانستند بر برخی از مناطق آن تسلط یابند و شماری از تاسیسات نفتی استان را به آتش بکشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها