پیام مشترک آیت الله قاسم و علامه غریفی به انقلابیون بحرین

پیام مشترک آیت الله قاسم و علامه غریفی به انقلابیون بحرین
جمعه 24 بهمن 1393 - 10:59

آیت الله عیسی قاسم و علامه سید عبدالله غریفی دو تن از روحانیون برجسته بحرینی به مناسبت تحولات اخیر این کشور و در آستانه چهارمین سالروز انقلاب 14 فوریه، بیانیه مشترکی صادر کردند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این دو عالم بحرینی در این بیانیه با ابراز تاسف از مشکلاتی که این کشور با آن مواجه شده است، خاطرنشان کردند که این مشکلات نشات گرفته از بحران روز افزون سیاسی و دراز مدتی است که در حال گسترش و وخیم تر شدن است. 

این دو عالم بحرینی تاکید کردند که حل و فصل بحران این کشور به دلیل نبود عزم و اراده لازم از سوی رژیم حاکم در خصوص ایجاد تغییرات و اصلاحات بسیار ضروری، سخت و دشوار می نماید در حالی که به سادگی می توان به چنین بحرانی پایان بخشید و کشور را نجات داد. بحران سیاسی هم اکنون کشور را دستخوش تندباد حوادث ناگوار کرده و در مردم ترس و نگرانی به وجود آورده و ساختار کشور را در معرض تهدید قرار داده است.    

در بیانیه مشترک این دو روحانی برجسته بحرینی آمده است: وضعیت بحرین هر چند بحرانی است اما به اندازه اوضاع سایر کشورهای عربی قیام کرده، بغرنج نیست. ما هم اکنون شاهد صحنه های وحشتناکی از تروریسم و از هم گسستگی و جنگ های داخلی میان مخالفان و دولت های حاکم در آن کشورها هستیم. 

آیت الله شیخ عیسی قاسم و علامه غریفی خاطرنشان کردند: ملت بحرین به طور کلی خواستار ایجاد تغییرات است. مردم می خواهند در ترسیم سرنوشت خود و تصمیم گیری های سیاسی نقش موثر و فعالی داشته باشند. خواسته های مردم نباید نادیده گرفته شود و مورد بی توجهی قرار گیرد. مردم بحرین قیام کردند زیرا شرایط موجود در کشور اقتضا می کرد. حرکت و قیام مردم در این چهار سال در شرایطی ادامه داشته که اوضاع کشور روز به روز بدتر و وخیم تر شده است تا آنجا که مردم هر لحظه در معرض از دست دادن تابعیت خود قرار گرفته اند و ممکن است حق شهروندی به عنوان ساده ترین حق آنان آنهم به ناحق سلب شود.

در این بیانیه آمده است: در کشورهای عربی که مردم انقلاب کرده اند، خون های بسیاری از دو طرف درگیر به زمین ریخته شده است و آنها به دنبال یافتن راه حلی برای کشمکش خود بسر می برند اما در بحرین اوضاع برعکس است زیرا دولت تمامی راه های گفت وگو را بسته و فرصت گفت وگو را از بین برده است.

آیت الله عیسی قاسم و علامه سید عبدالله غریفی در پایان بیانیه مشترک خود، تاکید کردند که در آیین چهاردهم فوریه به عنوان سرآغاز قیام مردم بحرین (سالروز انقلاب بحرین) نباید ماهیت مسالمت آمیز آن از دست برود و به خشونت گراییده شود. خشونتی که می تواند کشور را به آتش بکشد. رژیم حاکم به طور مداوم به اقدامات خشونت آمیز متوسل شده است اما گروه های مخالف و توده های مرد بر اساس خط مشی خود راه اعتراضات مسالمت آمیز را در پیش گرفته اند و نباید این خط مشی را کنار بگذارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها